هشدار وزیر دفاع آمریکا به ترکیه

کدخبر: ۳۰۷۱۹۰
اقتصادنیوز؛ مارک اسپر وزیر دفاع آمیکا هشدار داد که تهاجم نیروهای ترکیه به شمال شرقی خاک سوریه می‌تواند نتایج خطرناکی را برای ترکیه به بار آورد
هشدار وزیر دفاع آمریکا به ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با همتای ترکیه‌ای خود خواستار کاهش تنش در شمال شرق سوریه شد و گفت لازم است تا پیش از آن که اوضاع بدتر شود، راه حلی پیدا کرد.

به گفته وزیر دفاع آمریکا، تهاجم ترکیه به شمال سوریه می‌تواند نتایج خطرناک جدی را برای ترکیه به همراه آورد.

در همین ارتباط وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، با انتشار بیانیه‌ای از قول وزیر دفاع این کشور گفته است: ما برای روابط دوجانبه با ترکیه ارزش قائل هستیم، اما این تهاجم می‌تواند نتایج خطرناکی را برای ترکیه به بار آورد و اقدامات اخیر ترکیه می‌تواند به نیروهای آمریکایی در سوریه آسیب وارد کند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین در بخش دیگری از گفتگوهای خود، از ترکیه خواست تا عملیات در شمال شرق سوریه را متوقف کند تا آمریکا به همراه دیگر متحدان بتواند یک راه حل مشترک را برای کاهش تنش‌ها در منطقه قبل از بدتر شدن اوضاع پیدا کند.

***

عصر چهارشنبه به وقت محلی، رئیس جمهور ترکیه به صورت رسمی از آغاز حمله نظامی به شمال سوریه خبر داد و مدعی شد این حمله را با هدف بازگرداندن ثبات به منطقه دنبال می‌کند.

فرانسه، آلمان و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی ضمن اعلام مخالفت با حملات صورت گرفته علیه شمال سوریه، نگرانی خود را بابت تحرکات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه اعلام کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید