سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

چراغ سبز عربستان به ایران تاکتیکی و موقتی است؟

کدخبر: ۳۰۷۳۰۸
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امیدواریم موضوع مذاکره با ایران که از سوی مسئولان عربستانی پیشنهاد شده، تاکتیکی، موقتی و برای زمان خریدن نباشد.
چراغ سبز عربستان به ایران تاکتیکی و موقتی است؟

به گزارش اقتصادنیوز، سید حسین نقوی حسینی  در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص ابراز آمادگی بن‌سلمان برای گفت‌وگو با ایران، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مطابق سیاست راهبردی خود که رسما اعلام شده، از هر نوع پیشنهاد مذاکره استقبال می‌کند و معتقدیم همه تنش‌های منطقه‌ای را می‌توانیم با مذاکره حل کنیم و نیاز به حضور هیچ قدرت نظامی در منطقه نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز به عملیات نظامی برای حل مناقشات منطقه‌ای وجود ندارد، بیان کرد: برای نمونه عربستان برای انجام اقدامات نظامی به باتلاق یمن رفت و در آنجا گرفتار شد. این شرایط نشان می‌دهد که حل اختلافات منطقه‌ای راه حل نظامی ندارد.

وی افزود: عربستان در حالی گرفتار باتلاق یمن شده که اگر راه حل سیاسی را دنبال می‌کرد، شاید در همان سال اول مشکل یمن حل می‌شد.

نقوی حسینی ادامه داد: عملیات نظامی عربستان جز خسارت به یمن و عربستان هیچ سودی نداشت و ائتلافی که عربستان علیه یمن راه اندازی کرد نیز نفعی در پی نداشت.

پیشنهاد مذاکره عربستان با ایران در صورت راهبردی بودن، قابل اعتنا است

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان اگر موضوع مذاکره با ایران را به عنوان یک راهبرد دنبال کند، می‌توان این راهبرد آن‌ها را عقلایی قلمداد کرد، زیرا می‌توان با این روش مشکلات را حل کرد.

وی افزود: امیدواریم موضوع مذاکره با ایران که از سوی مسئولان عربستانی پیشنهاد شده، تاکتیکی، موقتی و برای زمان خریدن نباشد. جمهوری اسلامی ایران اگر این تصمیم عربستان راهبردی باشد، قطعا استقبال می‌کند.

نقوی حسینی در خصوص میانجیگری برخی کشورها برای حل مناقشات بین ایران و عربستان، اظهار داشت: برخی کشورها قبلا هم با جمهوری اسلامی ایران هم موضع بودند که باید منطقه را از درگیری دور کرد و با مذاکره مناقشات را حل کرد و اکنون هم تلاش می‌کنند تا ایران و عربستان با گفت‌وگو اختلافات را حل کنند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: علت اینکه عربستان برای مذاکره با ایران میانجی می‌فرستد، ناکامی‌های اخیر این کشور در منطقه است؛ جنگ در یمن جز خسارت نتیجه‌ای نداشته و نمی‌خواهد این رویه ادامه پیدا کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید