مشاور ارشد پامپئو استعفا داد؛

استعفایی که شبهه‌های پرونده اوکراین‌گیت را پیچیده‌تر کرد

کدخبر: ۳۰۷۳۱۱
اقتصادنیوز؛ مایکل مک‌کنلی، مشاور ارشد مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پس از ۳۷ سال کار در وزارت امور خارجه و در میانه تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ از سمت خود استعفا کرد.
استعفایی که شبهه‌های پرونده اوکراین‌گیت را پیچیده‌تر کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ مایکل مک‌کنلی، مشاور ارشد مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که از سمت خود استعفا کرده، چندین پست دیپلماتیک از جمله سفارت آمریکا در پرو، کلمبیا و افغانستان را در کارنامه دارد.

به گزارش وبسایت خبری المانیتور، او با دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در خصوص امور ونزوئلا، مکزیک و آسیای جنوبی شرقی و همچنین مذاکره میان دولت افغانستان و طالبان همکاری کرده است.

مک کنلی مشاور پامپئو

 

آخرین پست دیپلماتیک او تصدی سفارت آمریکا در برزیل بود و در آن زمان بود که از سوی پامپئو به عنوان مشاور ارشد وزیر امور خارجه انتخاب شد.

او در نامه استعفای خود نوشته است، این تصمیم شخصی بوده و "وزارت امور خارجه را ترک می‌کند تا فرصت‌های دیگری را دنبال کند".

با این حال رسانه‌های آمریکایی فورا گزارش کردند که استعفای مک‌کنلی به دنبال تحقیقات استیضاح علیه دونالد ترامپ صورت گرفته است. روزنامه واشنگتن پست گزارش کرد، مک‌کنلی از عدم تمایل وزیر امور خارجه برای حفاظت از کارمندان این وزارتخانه که نام آن‌ها در تحقیقات استیضاح آمده، ناامید شده است.

استعفای مک‌کنلی پس از آن صورت گرفته که ماری یوانوویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین در برابر کنگره شهادت داد. یوانوویچ در شهادت خود در برابر کنگره اظهار کرد، وقتی دونالد ترامپ تصمیم گرفت او را از سمتش برکنار کند، پامپئو از او حفاظت نکرده است.

پامپئو اما عدم حمایت از کارمندان خود را تکذیب کرده است. او در مصاحبه‌ای با روزنامه "تنسین" اظهار کرد: من از همه کارمندان وزارت امور خارجه حفاظت می‌کنم. وقتی کارمندان کارها را به درستی انجام می‌دهند، وقتی طبق قانون رفتار می‌کنند و تحت ماموریت دونالد ترامپ عمل می‌کنند، همواره از آنان حمایت خواهم کرد.

او درباره استعفای مک‌کنلی گفت، ۳۷ سال است که این دیپلمات را می‌شناسد و مک‌کنلی در فکر آغاز مرحله بعدی زندگی‌اش است.

پامپئو در گفتگوی دیگری با شبکه تلویزیونی "WKRN" گفت: او به من گفته بنا به دلایلی خوب و کافی برای خود و خانواده‌اش می‌خواهد مرحله تازه‌ای از زندگی‌اش را آغاز کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید