افزایش فروش کامپیوتر و لپ تاپ در بازار جهانی

کدخبر: ۳۰۷۳۴۷
اقتصاد نیوز:فروش کامپیوتر و لپ تاپ در بازار جهانی افزایش یافت. فروش این محصولات در سه ماهه سوم سال 2019 برابر با 68 میلیون دستگاه بوده است.
افزایش فروش کامپیوتر و لپ تاپ در بازار جهانی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کیلک، امسال، سال چالش برانگیزی برای تولیدکنندگان کامپیوتر و لپ تاپ بود چراکه علاوه بر تهدید از سوی گوشی های هوشمند و افزایش ابعاد آن ها، جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین نیز در جریان است. با وجود این موارد، فروش کامپیوتر و لپ تاپ در جهان با رشد همراه بوده است. میزان فروش این محصولات در سه ماهه سوم سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 1.1 درصدی داشته است.

در سه ماهه سوم 2019 شرکت ها موفق به فروش 68 میلیون کامپیوتر و لپ تاپ در سراسر جهان شده اند، در حالی که این میزان فروش در سه سه ماهه سوم 2018 برابر با 67 میلیون دستگاه بوده است. لنوو بیشترین فروش را در این بازه زمانی داشته است. بعد از آن به ترتیب برندهای اچ پی، دل، اپل، ایسر و ایسوس در آمار منتشر شده به چشم می خورند.

آمار فروش کامپیوتر و لپ تاپ 2019

برخی کمپانی ها با افزایش فروش محصولات خود در بازار مواجه شده اند که برای مثال می توان به لنوو، اچ پی، دل و ایسر اشاره کرد. شرکت های دیگر مانند اپل و ایسوس فروش کمتری را نسبت به سال گذشته میلادی تجربه کرده اند. آمار منتشر شده مربوط به فروش کامپیوتر و لپ تاپ است و کروم بوک ها را شامل نمی شود.

یکی از بزرگترین چالش ها برای سازندگان پی سی، کمبود پردازنده های اینتل است که البته شرکت AMD و کوالکام موفق به رفع این خلا شده اند. یکی از دلایل افزایش فروش این محصولات را باید مربوط به کاهش قیمت رم، حافظه SSD و بروزرسانی های ویندوز 10 دانست. انتظار می رود این روند در آینده ادامه داشته باشد و اعمال تعرفه از سوی ایالات متحده آمریکا تغییری در آن ایجاد نکند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید