ساخت اولین کامیون ایرانی +عکس

کدخبر: ۳۰۷۳۵۶
​اقتصاد نیوز:نخستین کامیون تولیدی شرکت چاپار بصورت آزمایشی تولید شد و پس از سفر رئیس جمهور به اردبیل نخستین کامیون‌های تولیدی این شرکت روانه بازار خواهد گشت.

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از چرخان، کامیون چاپار با کمک و همکاری شرکت بنز تولید گشته و بسیاری از قطعات این خودرو با نمونه خارجی مشابه است. پیشرانه این خودرو می‌تواند 354 اسب بخار در 1900 دور بر دقیقه و 1850 نیوتن متر گشتاور در 1100 دور بر دقیقه تولید نماید.

استاندار اردبیل در مصاحبه‌ای گفت: پیشرفت فیزیکی کارخانه کامیون‌سازی مشگین‌شهر مناسب بوده و فاز اول آن آماده افتتاح است‌.

اکبر بهنامجو روزجمعه در جریان بازدید از کارخانه کامیون‌سازی مشگین شهر افزود: با هماهنگی و تلاش دستگاه‌های متولی زیرساخت‌های فاز اول این کارخانه برای افتتاح آماده شده و اولین اتاق کامیون بصورت آزمایشی در این کارخانه ساخته شد.اولین کامیون ایرانی چاپار به تولید رسید.

کامیون ایرانی

اشتغال مستقیم برای 5 هزار نفر

در این کارخانه هم اکنون بیش از۲۴۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند و در یک ماه آینده آگهی استخدام ۲۰۰ نفر نیز دیگر منتشر می‌شود.

استاندار اردبیل ایجاد این شهرک را فرصت مناسبی برای منطقه بر شمرد و اظهار کرد: کارخانه کامیون سازی مشگین شهر ارزش افزوده منطقه را افزایش داده و سبب ایجاد واحدهای مکمل منحصر به فرد می‌شود.

بهنامجو با اشاره به اینکه خط تولید فاز اول کاملا راه‌اندازی شده تشریح کرد: با حمایت مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دولت محلی این واحد احداث شده و روزانه ۵۰ اتاق کامیون در این واحد ساحته خواهد شد که در کشور رکورد خوبی برای استان و شرکت حدید مبتکران است.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل این پروژه شاخص، زمینه اشتغال مستقیم برای ۵۰۰۰ نفر فراهم می شود گفت: علاوه بر اشتغال مستقیم برای جوانان منطقه برای دهیاران و شهرداری‌ها اینگونه واحدها درآمدزایی بسزایی دارد و ارزش افزوده منطقه نیز با احداث هر واحد صنعتی قابل توجه می شود.اولین کامیون ایرانی چاپار به تولید رسید.

قطعات مورد نیاز خریداری شده است

استاندار اردبیل اضافه کرد: تکمیل این پروژه تحول عظیمی در اشتغال و اقتصاد منطقه ایجاد می‌کند و دل‌نگرانی خانواده‌ها در رابطه با اشتغال فرزندانشان کاهش می‌یابد.

او ادامه داد: قطعات خط تولید این کارخانه خریداری شده و آموزش فنی و حرفه‌ای باید برای ارایه آموزش‌های مورد نیاز امکانات لازم را در اختیار افراد معرفی شده قرار دهد.

وی تامین گاز مورد نیاز و ۲۰مگاوات برق را از ضروریات این پروژه برشمرد و افزود:در سال آتی مشکلات زیر ساختی فازهای بعدی این شهرک زیر نظر مشاورهای فنی تخصصی با مساعدت دستگاه های متولی تامین می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید