چه کسانی بیشترین تعداد بیت کوین جهان را در اختیار دارند؟

کدخبر: ۳۰۷۳۸۸
​اقتصاد نیوز:همه می دانیم که نهنگ های زیادی در دنیای بیت کوین یا تمام بازارهای مشابه وجود دارند؛ افرادی که به راحتی می توانند وضعیت بازار را تغییر دهند. در این مطلب می خواهیم سلاطین بیت کوین را بشناسیم، افرادی که مقادیر زیادی بیت کوین خریده و نگهداری می کنند.
چه کسانی بیشترین تعداد بیت کوین جهان را در اختیار دارند؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، واضح است که صرافی های رمزارز بزرگ ترین مالکان بیت کوین هستند. در حال حاضر حدود 6.7 درصد از کل بیت کوین در گردش به ارزش بیش از 9.8 میلیارد دلار در کیف پول صرافی ها نگهداری می شود. هشت صرافی معروف از جمله کرکن (Kraken)، بیتستمپ (Bitstamp) و بایننس (Binance) ذخیره بیت کوین خود را طی سال های اخیر افزایش داده اند.

در نمودار فوق، هر رنگ میزان ذخیره بیت کوین یک صرافی بزرگ را نشان می دهد و می بینید که این مقدار به مرور زمان چقدر افزایش یافته است. جالب اینکه روند افزایش موجودی بین کوین صرافی ها ارتباط چندانی با تغییرات قیمت این رمزارز محبوب نداشته و همواره رو به رشد بوده است.

ساتوشی ناکاموتو

اگرچه هنوز نمی دانیم چه کسی بیت کوین را به دنیا معرفی کرد، اما این فرد ناشناس که به «ساتوشی ناکاموتو» معروف است، بیشترین مقدار بیت کوین را در جهان در اختیار دارد. طبق اطلاعات موجود، ساتوشی 1 میلیون بیت کوین یعنی 4.76 درصد از کل 21 میلیون بیت کوین قابل استخراج را برای خودش ذخیره کرده است.

برادران وینکلوس

برادران وینکلوس (Winklevoss) در سال 2013 مدعی شدند که 1 درصد تمامی بیت کوین در گردش دنیا را در اختیار دارند. با توجه به اینکه تا پایان سال 2013 حدود 12 میلیون بیت کوین استخراج شده بود، این دو برادر در آن زمان حدود 120 هزار بیت کوین داشته اند و به احتمال زیاد این رقم تاکنون افزایش یافته است.

برادران وینکلوس مالک صرافی جمنای (Gemini) هستند و هر سال به سرمایه آنها اضافه می شود.

بری سیلبرت

بری سیلبرت معروف به سلطان کریپتو، بنیانگذار و مدیرعامل گروه ارز دیجیتال (Digital Currency Group) نیز به شمار می رود. این گروه علاوه بر راه اندازی و پشتیبانی از شرکت های فعال در حوزه بیت کوین و دیگر رمزارز ها، به سرمایه گذاری نیز مشغول است.

گروه مورد بحث علاوه بر پایگاه خبری CoinDesk مالک بیش از 100 شرکت مرتبط با بیت کوین از جمله Grayscale نیز محسوب می شود. فوربز ارزش دارایی های سیلبرت در سال 2018 را بین 400 تا 500 میلیون دلار برآورد کرد، رقمی که به احتمال زیاد در سال 2019 افزایش قابل توجهی داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید