کمک های مالی شرکت گوگل به منکران تغییرات اقلیمی !

کدخبر: ۳۰۷۵۳۱
اقتصاد نیوز:گزارش ها نشان می دهند که شرکت گوگل در حال کمک رسانی مالی به سازمان ها و افرادی است که تغییرات آب و هوایی اخیر را انکار می کنند.
کمک های مالی شرکت گوگل به منکران تغییرات اقلیمی !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک، طبق گزارش جدید گاردین، گوگل سهم سیاسی قابل توجهی در کمک به سازمان ها و افرادی دارد که منکر تغییرات آب و هوایی هستند. یکی از این سازمان های مهم، CEI بوده که نقش موثری در متقاعد سازی رییس جمهور وقت ایالات متحده یعنی ترامپ، جهت ترک توافق اقلیمی پاریس داشته است. البته کمک های مالی گوگل به منکرین آب و هوا، تنها به CEI محدود نمی شود.

برخی از سازمان هایی که تحت حمایت مالی شرکت گوگل هستند، به سختی تلاش می کنند تا مانع هرگونه اقدام در رابطه با بهبود تغییرات آب و هوایی شوند. از جمله این سازمان ها می توان به موسسه کاتو، بنیاد Heritage Foundation و سازمان Heritage Action اشاره کرد. با اینکه شرکت گوگل از اعلام کمک به این سازمان ها و گروه های ضد محیط زیست سرباز زده است، اما ظاهرا برخی از این مبالغ، بسیار قابل توجه بوده اند. البته باید گفت که این کمپانی همچنین به گروه های ترقی خواه متعدد نیز کمک های مالی بسیاری کرده است.

سخنگوی شرکت گوگل گفته که همکاری با سازمان هایی نظیر CEI به معنی تایید برنامه های کلی آن ها نیست. وی اضافه کرد که گوگل نیز همانند بسیاری کمپانی های دیگر، ضمن مشارکت با این سازمان ها، با سیاست آب و هوایی آن ها مخالفت دارد. در واقع شرکت های بزرگی مثل مایکروسافت و آمازون نیز متهم به همکاری با ارگان هایی نظیر CEI شده و حتی در قبال اجبار برای توقف پشتیبانی از این سازمان ها، مقاومت کرده اند.

روزنامه گاردین در مقاله دیگری نوشته که یکی از دلایل پشتیبانی شرکت گوگل از سازمان هایی نظیر CEI، حفظ وضعیت قانونی موجود بوده و به طور خاص به قانونی به نام CDA (رعایت اخلاق در ارتباطات) اشاره کرده است. این قانون از کمپانی هایی مثل گوگل و فیس بوک در مقابل تهمت و دسیسه نیز محافظت می کند. به این ترتیب، سازمانی مانند CEI می تواند از گوگل در برابر شکایات مختلف، دفاع کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید