نطق نماینده اصلاح‌طلب در مجلس: هر وقت حرف می‌زنیم، ما را ضدانقلاب نخوانید

کدخبر: ۳۰۷۶۴۷
اقتصادنیوز: نماینده مردم نقده تاکید کرد: شما را به مقدسات قسم می‌دهم هروقت که ما حرف می‌زنیم ما را ضدانقلاب نخوانید. هروقت که ما درددل کردیم ما را منافق نخوانید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، عبدالکریم حسین‌زاده امروز در صحن علنی مجلس در نطق میان‌دستور خود ابتدا به تشریح اتفاقات اخیر سوریه پرداخت و از اهداف اردوغان در حمله به کردهای سوریه انتقاد کرد و این موضوع را به تفصیل شرح داد.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره مجدد به وضعیت کردها گفت: گله نکنید از مردم کرد سوریه؛ سال‌های متمادی به این‌ها شناسنامه نمی‌دادند. گله نکنید از مردمان کرد ترکیه؛ اینها را کردهای وحشی و کوهی می‌دانستند و به آنها شناسنامه نمی‌دادند. حتی کمترین حقوق شهروندی و انسانی در مورد آنها رعایت نمی‌شد.

این نماینده اصلاح‌طلب ادامه داد: خیلی از ماها بی‌تفاوت شدیم نسبت به صحبت‌هایی که رهبری اخیرا بیان کردند این فرمایشات در مورد حقوق عمومی است که باید نسبت به همه مردم یکسان نگاه کنیم و طایفه در آن تاثیری ندارد. گفتند نباید اجازه دهیم در کشور ناامنی باشد؛ نه برای مسلمان و نه برای غیرمسلمان. گفتند امنیت و آزادی باید برای همه باشد.

حسین‌زاده گفت: ۴۰ سال از انقلاب گذشته؛ شما را به مقدسات قسم می‌دهم هروقت که ما حرف می‌زنیم ما را ضدانقلاب نخوانید. هروقت که ما درددل کردیم ما را منافق نخوانید. هروقت که خواستیم بگوییم که چرا در این سرزمین کردها نتوانستند وزیر، استاندار و حتی مسئول حراست اداره آموزش و پرورش یا کوچکترین اداره شوند، ما را ضدانقلاب نخوانید. ما جزئی از شما هستیم.

وی افزود: این در مغایرت با صحبت‌های رهبری است. رهبری اگر صحبتی در اینباره داشتند با منِ شهروند عادی نیست بلکه با مسئولان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید