سندرز: پیام روشن ترامپ به جهان این است که به آمریکا اعتماد نکنید

کدخبر: ۳۰۷۶۷۲
اقتصادنیوز؛ برنی سندرز، سناتور چپگرای ایالت ورمانت و کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکت گفت: اقدام ترامپ (ترک سوریه و تنها گذاشتن کردها) حامل پیامی برای تمام جهان است و آن این است که دیگر نمی‌توانید در امور خارجی به آمریکا اعتماد کنید. مهم نیست رییس جمهور چه می‌گوید، زیرا ممکن است فردا نظرش را تغییر دهد.
سندرز: پیام روشن ترامپ به جهان این است که به آمریکا اعتماد نکنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ برنی سندرز،‌نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ در گفتگو با شبه "ای‌بی‌سی" گفت: تفاوت من و دونالد ترامپ (رییس جمهور آمریکا) این است که او دروغ می‌گوید. شما نباید با یک توییت و یک گفتگو با رجب طیب اردوغان (رییس جمهور ترکیه) به متحدی که ۱۱ هزار نیروی خود را در مبارزه با تروریسم از دست داده، پشت کنید.

ترکیه روز چهارشنبه حمله خود را به شمال سوریه آغاز کرد که باعث شد کاخ سفید آنکارا را تهدید به تحریم کند.

به گزارش پایگاه خبری پولیتیکو، سندرز در صحبت‌های خود افزود: این مساله از کسی پنهان نیست که من مخالف سرسخت جنگ‌های بی‌پایانم.

او با تایید مخالفتش با جنگ آمریکا در عراق گفت، بی‌ثباتی حاصل از این جنگ را پیش‌بینی‌کرده بود.

وی افزود، دست و پنجه نرم کردن با ترکیه و این منطقه "کاملا یک مساله دیگر است".

او در ادامه گفت: اقدام آمریکا (ترک سوریه و تنها گذاشتن کردها) حامل پیامی برای تمام جهان است و آن این است که دیگر نمی‌توانید در امور خارجی به آمریکا اعتماد کنید. مهم نیست رییس جمهور چه می‌گوید، زیرا ممکن است فردا نظرش را تغییر دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید