انتقاد از سینمای گیشه‌پسند

کدخبر: ۳۰۷۶۸۵
​اقتصاد نیوز:مارتین اسکورسیزی فیلمساز شاخص هالیوود در جشنواره فیلم لندن بار دیگر از فیلم‌های ابرقهرمانی و گیشه‌پسند انتقاد کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از  هالیوود ریپورتر، پس از انتقاد دو هفته پیش مارتین اسکورسیزی از سینمای «اَبَر قهرمانی» و مشابهت دادن آن با «پارک‌های موضوعی» دیروز باز به انتقاد از فیلم‌های صرفا گیشه‌پسند پرداخت.

مارتین اسکورسیزی فیلمساز نخبه هالیوودی در فستیوال فیلم لندن گفت که سینماها باید قدمی به جلو بردارند.

مارتین اسکورسیزی درمورد اظهار نظرهایی که در اوایل ماه جاری اظهار داشته بود که در آن او فیلم های ماروِل (مجموعه‌ای از فیلم‌های اَبَرقهرمانی) را با «پارک‌های موضوعی» مقایسه کرده بود، مجددا به انتقاد از سینمای مردم‌پسند که بخش اعظمی از تمامیت هالیوود را دربر گرفته پرداخت.

او روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در کنار روبرت دنیرو و آل پاچینو پیش از اکران «مرد ایرلندی» در جشنواره فیلم لندن، انتقاد خود از فیلم‌های «تم‌پارک» مانند را تکرار کرد.

اسکورسیزی گفت: این فیلم‌هایی که من از آن‌ها انتقاد می‌کنم، این‌ها سینما نیستند. اینها چیزی دیگرند. نباید مورد هجوم اینگونه فیلم‌ها قرار بگیریم. ما نیازمند سینمایی پیشرو و پیش‌رونده هستیم سینمایی روایی!

او در ادامه افزود: سالن‌های سینما به پارک‌هایی سرگرم‌کننده تبدیل شده‌اند. این خوب است اما به جوانب دیگر هجوم نبرید! این سبک برای آن‌ها که ازین نوع فیلم لذت می‌برند و من آن‌ها را تحسین می‌کنم اما نباید همه سینما به آن سو برود. این سبک مورد علاقه من نیست به همین سادگی! و این ژانر گونه‌ای دیگر از علاقمندان و مخاطبان را می‌طلبد، همین!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید