روحانی: کشوری که به نفتکش ایران حمله کرده منتظر عواقبش باشد

کدخبر: ۳۰۷۸۰۰
اقتصادنیوز: رئیس جمهور در نشست خبری روز گذشته گفت: اینکه بگوییم حمله به نفتکش ایرانی کار چه دولتی بوده هنوز زود است و اگر برای ما روشن شود چه کشوری این کار را کرده است باید منتظر عواقبش باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، روحانی در پاسخ به پرسشی در خصوص حمله به نفتکش ایرانی و پاسخی که ایران تعرضاتی از این دست خواهد داد، توضیح داد: ابتدا صبح روز جمعه به ما اعلام کردند که نفتکش ما در دریای سرخ دچار مشکل شده و سپس اعلام کردند مورد حمله قرار گرفته است. برای ما مشخص شده است این حمله از جانب یک دولت صورت گرفته و ناوچه یا قایقی راکت‌هایی را به سمت نفتکش شلیک کرده که دو راکت به نفتکش اصابت کرده است. این نفتکش دوربین داشت و تصاویر زمان حمله ضبط شده و از این طریق محل شلیک و زمان برخورد آن مشخص است. قطعات موشک ضبط و تصویربرداری شده و ما مشاهده کرده‌ایم و باید بررسی دقیق‌تری انجام دهیم و نتیجه آن را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

او تاکید کرد: این اقدام کاری شرورانه و غلط در منطقه بود و ما در حال بررسی هستیم تا بدانیم چه دولتی در این زمینه دخالت داشته، کار یک فرد، یک گروهک و ... نبوده است، اما اینکه بگوییم چه دولتی بوده هنوز زود است و اگر برای ما روشن شود چه کشوری این کار را کرده است باید منتظر عواقبش باشد.

روحانی درباره ناامنی تردد نفتکش ها در منطقه و شرایط ایران برای ایجاد امنیت گفت: ما می بینیم نفتکش هایی در دریای عمان یا جای دیگر مشکل پیدا می‌کنند اما واقعیت این است که همه کشورهای منطقه و جهان باید بدانند ناامنی درست کردن در منطقه به معنی فشار به جمهوری اسلامی نیست، بلکه فشار به اقتصاد و امنیت جهانی است و این مسئله باید به صورت کلی برطرف شود ما برای امنیت نفتکش های خود تدابیری اندیشیده ایم و اقداماتی را صورت داده و می دهیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید