رویارویی ارتش سوریه و آمریکا در مسیر شهر «منبج» +فیلم

کدخبر: ۳۰۷۸۳۶
اقتصادنیوز: خودروهای ارتش سوریه در مسیر پیشروی به سمت شهر «منبج» با کاروان نظامی آمریکا که در حال عقب‌نشینی از این شهر هستند رو در رو شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ویدئویی که در رسانه‌های عربی منتشر شده، نشان می‌دهد نیروهای ارتش سوریه در مسیر پیشروی به سمت شهر «منبج» از کنار خودروهای زرهی آمریکا که در مسیر عقب‌نشینی از این شهر هستند، عبور می‌کنند.

به نوشته وبگاه خبری روسیا الیوم، در این ویدئو، نفربرهای زرهی ارتش آمریکا در حالی که پرچم این کشور را نصب کرده بودند، از کنار خودروهای حامل سربازان سوریه عبور می‌کنند؛ بدون اینکه توجهی به یکدیگر داشته باشند.

نیروهای ارتش سوریه از دو روز گذشته شروع به استقرار در شهرهای شمال سوریه کرده‌اند. تحولی که با عقب‌نشینی کامل آمریکا از این منطقه همراه شده است. یک مقام آمریکایی روز دوشنبه (دیروز) گفت که نیروهای ایالات متحده مستقر در شمال سوریه فرمان خروج از این کشور را دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی مستقر در شمال سوریه این کشور را ترک می‌کنند و ۱۵۰ سرباز آمریکایی در پایگاه «التنف» واقع در جنوب سوریه باقی می‌مانند. (جزئیات بیشتر)

حضور ارتش سوریه در شهرهای شمالی این کشور با درخواست شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (عمدتا کرد) صورت می‌گیرد. این شبه‌نظامیان پس از نا امیدی از آمریکا جهت دفاع از آنها در مقابل حملات ارتش ترکیه، از ارتش سوریه خواستار کمک شدند.

از همین رو نیروهای ارتش سوریه روز گذشته به تدریج وارد شهر «منبج» شدند. شهری که تا پیش از این یکی از مراکز حضور نیروهای آمریکایی محسوب می‌شد. نیروهای سوری همچنین از دو روز گذشته در شهرهای قامشلی، حسکه، عین عیسی، طبقه و بسیاری از روستاها و شهرک‌های شمال سوریه مستقر شده‌اند. حرکت این نیروها به سمت کوبانی (عین العرب) نیز گزارش شده است.

این تحولات پس از آن صورت می‌گیرد که رجب طیب اردوغان عصر چهارشنبه هفته گذشته در فرمانی آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (عمدتا کرد) را اعلام کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید