زنگ خطر برای تیم ملی فوتبال ایران

کدخبر: ۳۰۷۹۳۳
اقتصاد نیوز:کمتر کسی تصور می‌کرد تیم ملی ایران مغلوب بحرین شود. پیروزی 14 بر 0 مقابل کامبوج همه را مطمئن کرده بود که ایران می‌تواند بحرین را هم به راحتی شکست بدهد. حتی مساوی هم نتیجه خوبی برای ایران محسوب نمی‌شد اما یک نمایش ضعیف و تقریبا سردرگم از شاگردان ویلموتس باعث شد تا ایران با دست خالی منامه را به سوی تهران ترک کند.
زنگ خطر برای تیم ملی فوتبال ایران

به گزارش اقتصاد نیوز، حالا ایران که تا همین چند ساعت پیش صدرنشین گروهش بود، با دو برد و یک باخت و کسب 6 امتیاز در رده سوم جدول گروهش قرار دارد! عراق و بحرین هم با 7 امتیاز در رده‌های دوم وسوم جدول ایستاده‌اند. در نگاه اول، اختلاف یک امتیازی با این دو تیم چندان خطرناک به نظر نمی‌رسد اما وقتی به یاد می‌آوریم که بازی بعدی ایران در عراق و مقابل تیم ملی این کشور برگزار می‌شود کمی نگران می‌شویم.

باخت به بحرین نشان داد که ایران تیم شکست‌ناپذیری نیست و این احتمال وجود دارد که شاگردان ویلموتس به عراق هم ببازند. اگر این اتفاق رخ دهد، عراق 10 امتیازی می‌شود و بحرین هم با پیروزی در همان روز بر هنگ‌کنگ می‌تواند مثل عراق 10 امتیازی شود. ایران هم با باخت احتمالی به عراق در همان 6 امتیاز متوقف خواهد ماند.

این اختلاف 4 امتیازی در شرایطی که دو تیم مدعی دیگر هم در گروه ایران حضور دارند، می‌تواند صعود ایران به مرحله بعد را با اما و اگر همراه کند. ایران می‌تواند در دو بازی بعدی خود مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج دو پیروزی دیگر به دست بیاورد و 12 امتیازی شود اما احتمالا تا آن زمان، عراق و بحرین هم 3 امتیاز دیگر از تقابل با دو تیم پایین جدولی گروه به دست آورده‌اند و 13 امتیازی شده‌اند. در واقع با باخت احتمالی ایران به عراق و رخ ندادن شگفتی دیگری، شرایط جدول در فاصله دو هفته آخر مسابقات به شکلی خواهد بود که ایران حداقل یک امتیاز کمتر از دو تیم عراق و بحرین خواهد داشت و دو باز آخر شاگردان ویلموتس مقابل بحرین و عراق حکم بازی‌های مرگ و زندگی را خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید