از سوی رئیس هیات پارلمانی ایران در اجلاس IPU مطرح شد؛

پاسخ قاطع فاطمه حسینی به اظهارات ضدایرانی نماینده بحرین

کدخبر: ۳۰۸۰۱۳
اقتصادنیوز: سیده فاطمه حسینی رئیس هیأت پارلمانی ایران در یکصد و چهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) که در بلگراد پایتخت صربستان د ر حال برگزاری است، ضمن محکوم کردن اظهارات ضدایرانی نماینده بحرین، گفت: ایران نقش پررنگی در مبارزه با تروریست‌ها در منطقه داشته است.
پاسخ قاطع فاطمه حسینی به اظهارات ضدایرانی نماینده بحرین

به گزارش اقتصادنیوز؛ رئیس شورای اجرایی ایران در اتحادیه بین المجالس جهانی در پاسخ به ادعاهای نماینده پارلمان بحرین مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در جنگ های نیابتی منطقه و حملات اخیر آرامکو دخالت داشته است، گفت: متاسفانه امروز یکی از هیات های پارلمانی ادعای بی‌پایه و خیالی علیه ایران اسلامی مطرح کرد؛ ایران این اظهارات را به عنوان ادامه سیاست مخدوش کردن واقعیت های منطقه می داند و آن را محکوم می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس، تصریح کرد: مایه تعجب است آنهایی که عوامل حمایت و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی مانند القاعده و تکفیری های داعشی محسوب می‌شوند، این نوع اظهارات خصمانه را علیه همسایگان خود مطرح می‌کنند.

او ادامه داد: نباید فراموش کرد امروزه کشورهایی مانند یمن از اینکه سیاست‌های خطرناک در منطقه اعمال می‌شود و صلح و ثبات رو به افول است، آزرده خاطر هستند.

حسینی افزود: برخلاف اصول و اظهارات این نوع کشورها، جمهوری اسلامی ایران همواره نقش سازنده در مبارزه با تروریسم خصوصاً تروریست‌های تکفیری در منطقه ایفا کرده است.

رئیس شورای اجرایی ایران در اتحادیه بین المجالس جهانی: باید یادآور شد حضور جمهوری اسلامی ایران در برخی از کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریست های تکفیری و بنا به دعوت رسمی دولت های این کشورها است.

رئیس هیأت پارلمانی کشورمان تصریح کرد: متاسفانه امروزه تروریست‌هایی که در منطقه حضور دارند از حمایت رژیم های مختلفی مانند بحرین برخوردار هستند لذا از این رژیم ها دعوت می شود در سیاست‌های خود که سازنده نیست بازنگری داشته باشند و به واقعیت های منطقه توجه کنند تا شاهد ایجاد صلح و ثبات در منطقه باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید