آمریکا تحریم علیه ترکیه را ادامه می‌دهد

کدخبر: ۳۰۸۱۵۶
دو سناتور برجسته آمریکایی در واکنش به توقف موقت جنگ ترکیه علیه شمال سوریه اعلام کرده‌اند که همچنان مصمم هستند تا طرح‌های تحریمی علیه ترکیه را به پیش ببرند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، «لیندسی گراهام» و «وان هالن»، دو سناتور برجسته آمریکایی در واکنش به توقف موقت جنگ ترکیه علیه شمال سوریه اعلام کرده‌اند که همچنان مصمم هستند تا طرح‌های تحریمی علیه ترکیه را به پیش ببرند.

اعلام این خبر تنها ساعتی پس از آن اعلام شده است که ترکیه و آمریکا از توافق خود برای توقف موقت عملیات نظامی در شمال سوریه خبر دادند.

اگرچه وزیر خارجه ترکیه در سخنانی اعلام کرده این توافق موقت به معنای آتش بس نخواهد بود.

قرار است  براساس این توافق ۱۲۰ ساعت( ۵ روز) به نیروهای کردی زمان لازم برای عقب نشینی و خروج از مناطق امن مورد نظر ترکیه در شمال سوریه داده شود.

لازم به ذکر است که امروز اعضای جمهوری خواه و دموکرات کنگره آمریکا از طرح خود برای تحریم ترکیه در پی عملیات نظامی در سوریه رونمایی کردند.

لیندسی گراهام در کنفرانس مطبوعاتی در کنگره آمریکا در هنگام رونمایی از طرح تحریمی ترکیه گفت: این ترامپ بود که به ترکیه چراغ سبز نشان داد.

وی همچنین مدعی شد ایران جای خالی آمریکا را در سوریه پر خواهد کرد.

طبق توضیحات سناتور گراهام، این طرح تحریمی علاوه بر اعمال اقدامات تنبیهی علیه ترکیه، مفادی را برای هدف قرار دادن «بانک خلق» ترکیه داراست. وزارت دادگستری آمریکا اخیراً به صورت رسمی این بانک را به پولشویی و نقض تحریم‌ها علیه ایران متهم کرده است.

این طرح در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون، دولت آمریکا را ملزم می‌کند که گزارش‌هایی درباره ثروت «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه و خانواده او ارائه دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید