خطرناک ترین بمب غیر اتمی جهان +عکس

کدخبر: ۳۰۸۲۵۳
اقتصاد نیوز:سایت ایرفورس تایمز وابسته به نیروی هوایی آمریکا نوشت این کشور خطرناک ترین بمب غیرهسته ای را تولید و به زرادخانه تسلیحاتی خود اضافه کرده است.

به گزارش اقتصاد نیوز،این سایت اعلام کرده این بمب می تواند به مانند گلوله ای بسیار بزرگ، استحکامات امنیتی زیر زمینی را بشکافد و اهدافی را در عمق 60 متری زیر زمین، نابود کند.

این بمب غول پیکر که طول آن 6 متر و قطرش یک متر است توسط هواپیماهای جنگی «بی – 52 «و «بی -2 شبح» شلیک می شود. این دو هواپیمای نظامی ، برای شلیک موشک های استراتژیک آمریکا ساخته شده اند.

بمب

این بمب پس از شلیک همچنین علاوه بر شکافتن دیوارهای حفاظتی ، زمین لرزه شدیدی را ایجاد می کند که رانش می تواند به آسیب زدن به هدف ، کمک کند. برهمین اساس، اگر هدفی در 100 متری زیر زمین باشد بازهم این رانش شدید این بمب می تواند به هدف، آسیب بزند.

وزن این بمب 13 و نیم تن است که در نوک مخروطی شکل آن، 2500 کیلوگرم مواد منفجره با ویژگی شدت انفجار بسیار بالا جای گرفته است.

این بمب می تواند تاسیسات و انبارهایی در عمق زمین حاوی سلاح شیمیایی، بیولوژی، تاسیسات هسته ای یا موشک را مورد هدف قرار داده و نابود کند.

براساس گزارش دیگری در این باره، این بمب هم اکنون در اختیار وزارت دفاع آمریکاست و قابلیت استفاده دارد .

این بمب که از چهار سال پیش ، ساخت آن آغاز شده بود با نام » Massive ordnance penetrator و اسم اختصاری «موپ»، بیش از 10 برابر، قوی تر از بمب هایی است که آمریکا در جنگ 1991 عراق، استفاده کرده بود. در این جنگ، برخی از تسلیحات عراق در عمق 20 یا 30 متری زیر زمین بودند.

آمریکا تعداد زیادی از این بمب مخرب را در جزیره دیگوگارسیا در اقیانوس هند انبار کرده است .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید