معترضان اطراف کاخ ریاست جمهوری لبنان را ترک کردند

کدخبر: ۳۰۸۲۷۶
اقتصادنیوز : منابع خبری جمعه شب گزارش دادند که معترضان لبنانی که پیش تر در اطراف کاخ ریاست جمهوری لبنان تظاهرات اعتراضی برپا کرده بودند، این محل را ترک کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،اکثر معترضان که در اطراف کاخ ریاست جمهوری حضور داشتند این مکان را ترک کردند.

بنابراین گزارش، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان با گروهی از معترضان به ریاست «رامی علیق» در کاخ ریاست جمهوری دیدار کرده است.

پیش تر وبسایت روزنامه لبنانی الجمهوریه در خبری فوری مدعی شد که معترضان در بیروت، جمعه شب در صدد ورود به «بعبدا» کاخ ریاست جمهوری لبنان هستند و نیروهای امنیتی تلاش می کنند مانع آنها شوند.

در همین رابطه اداره امنیت داخلی لبنان اعلام کرد که در درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان دستکم ۲۴ تن از نیروهای امنیتی زخمی شدند.

همچنین «ریا الحسن» وزیر کشور لبنان از معترضان خواست تا به نیروهای امدادرسان مانند تیم های پزشکی و آتش نشانی که در حال انجام وظایف خود هستند درگیر نشوند و از آسیب رساندن به اموال عمومی خودداری کنند.

انجمن بانک های لبنان نیز اعلام کرد: با توجه به تداوم اوضاع بحرانی، بانک ها فردا شنبه تعطیل است؛ هرچند تلاش می شود به منظور حفظ منافع مشتری ها بلافاصله پس از بازگشت آرامش و ثبات در سراسر لبنان، بانک ها کار خود را از سر بگیرند.

تظاهرات اعتراض آمیز در لبنان از شامگاه پنجشنبه در بیروت آغاز شد و بسرعت به خیابان های مرکزی پایتخت به ویژه الحمراء و میدان ریاض الصلح که مقر نخست وزیری در آن قرار دارد و نیز خیابان های منتهی به پارلمان امتداد یافت.

این تظاهرات همچنان در بیروت و بسیاری از شهرهای دیگر لبنان ادامه دارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید