جولان راستگراها در خیابان‌های رُم / لشگرکشی خیابانی آقای نخست‌وزیر

کدخبر: ۳۰۸۵۱۵
اقتصادنیوز؛ روز شنبه ده‌ها هزار نفر از شهروندان ایتالیایی، در حمایت از «متئو سالوینی» رهبر حزب راستگرای «لیگ» و معاون سابق نخست‌وزیر این کشور، در مرکز شهر رم تجمع کردند.
جولان راستگراها در خیابان‌های رُم / لشگرکشی خیابانی آقای نخست‌وزیر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ متئو سالوینی در میان این جمعیت برزگ که پرچم حزب لیگ را به احتزاز درآورده بودند به سخنرانی پرداخت.

سالوینی در این سخنرانی گفت: «این ایتالیایی است که کار می‌کند و رنج می‌کشد، که آرزومند و امیدوار است. ما مردمی علیه خواص هستیم. ما تاریخ این کشور را تغییر می‌دهیم».

او شمار شرکت‌کنندگان در تظاهرات را حدود ۲۰۰ هزار نفر عنوان کرد. درحالی که پلیس تعداد شرکت‌کنندگان در این تجمع را حدود ۵۰ هزار نفر برآورد کرد.

شهریور امسال، اختلاف میان سالوینی و «لوئیجی دی مایو» رهبر میانه روی حزب جنبش ۵ ستاره موجب خروج حزب لیگ از ائتلاف و مواجه دولت با فروپاشی شد. 

قصد سالوینی از خارج کردن حزبش از دولت ائتلافی، انحلال آن و برگزاری انتخاباتی زودهنگام بود که پیش‌بینی می‌شد بتواند در آن با کسب اکثریت آرا نخست‌وزیر شود. اما «جوزپه کنته» نخست‌وزیر ایتالیا توانست با ایجاد ائتلافی جدید، از فروپاشی دولت و قدرت گرفتن راست‌گرایان افراطی جلوگیری کند.

سالوینی در تجمع روز شنبه به طرفدارانش وعده داد: «ما به زودی از درب جلویی، به دولت برمی‌گردیم. بدون حیله و بدون فریب».

«سیلویو برلوسکونی» نخست‌وزیر سابق ایتالیا نیز جهت حمایت از سالوینی در این تجمع شرکت یافته بود. سالوینی خطاب به او گفت: «متشکرم سالوینی، به‌خاطر نبردهایی که داشتی و نبردهایی که در آن خواهیم جنگید».

متئو سالوینی و سیلویو برلوسکونی

برلوسکونی ضمن سخنرانی در این تظاهرات، دولت جدید را چپ‌گراترین دولت و خطرناک‌تر از کمونیست‌هایی دانست که به‌خاطر مبارزه با آن‌ها پا به دنیای سیاست گذاشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید