مایک پمپئو:

اطمینان می‌دهم مقابله با ایران مداوم است

کدخبر: ۳۰۸۵۸۰
اقتصادنیوز؛ «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به انتقادها از خروج نیروهای نظامی ایالات متحده از گفت: می‌توانم به شما اطمینان دهم که تلاش برای مقابله با ایران، واقعی و مداوم است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت با وجود عقب‌نشینی نیروهای این کشور از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه، واشنگتن همچنان به تلاش برای مقابله با ایران ادامه می‌دهد.

پمپئو: خروج آمریکا از سوریه به معنای عدم مقابله با ایران نیست

پامپئو که با شبکه «ای‌بی‌سی» گفت‌وگو می‌کرد، در واکنش به انتقاد بسیاری از متحدان جمهوری‌خواه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از تصمیم او برای عقب‌نشینی از شمال سوریه، گفت: «می‌توانم به شما اطمینان دهم که تلاش برای مقابله با ایران، واقعی و مداوم است. بر خلاف دولت سابق که ایران را به عنوان شریک امنیتی راهبردی خود در خاورمیانه برگزید.»

وی افزود: «ما رویکردی فوق‌العاده متفاوت در پیش گرفته‌ایم و جمهوری اسلامی ایران این را احساس می‌کند. امنیت و ثبات در خاورمیانه هم به دلیل اقداماتی که ما کرده‌ایم، افزایش یافته است. من به کارزار مقابله با داعش و کاری که تحت رهبری رئیس‌جمهور ترامپ در این زمینه کردیم افتخار می‌کنم. نه فقط در مبارزه با داعش در سوریه... بلکه در مقابله با داعش در سرتاسر جهان. ما با فکر و راهبردی عمل کردیم و به این روش ادامه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم تا اطمینان یابیم که مردم آمریکا در برابر تهدید اسلام‌گرایی افراطی در هرکجا که باشد، در امنیت هستند.»

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه به «آتش‌بس» به دست آمده میان ارتش ترکیه و شبه نظامیان کرد هم اشاره کرد و با وجود گزارش‌های منتشر شده از ادامه درگیری در برخی نقاط، گفت آتش‌بس تا حد زیادی رعایت شده و او درباره حل و فصل مناقشه در شمال سوریه «خوش‌بین» است.

دو هفته پیش بعد از آنکه ترامپ تصمیم خود برای عقب‌نشینی از سوریه را اعلام کرد، ارتش ترکیه در این مناطق عملیاتی نظامی به راه انداخت. آنکارا هدف از این عملیات را «پاکسازی مناطق مرزی از تروریست‌ها» و «ایجاد یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری» اعلام کرده است. این عملیات از سه روز پیش در پی یک آتش‌بس موقت، متوقف شده است. آنکارا می‌گوید در صورتی که شبه نظامیان کرد که ترکیه آن‌ها را تروریست می‌داند مناطق مرزی را ترک نکنند، عملیات نظامی در شمال سوریه را از سر می‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید