پنیر هم سرطان زا شد !

کدخبر: ۳۰۸۷۶۲
​اقتصاد نیوز:عده ای از پزشکان آمریکایی با ارسال درخواستی برای سازمان غذا و داروی این کشور خواستار افزوده شدن پیام هشدار ابتلا به سرطان سینه به پنیرهای فروخته شده در ایالات متحده شده اند.
پنیر هم سرطان زا شد !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از فارس،  پزشکان آمریکایی هشدار داده اند که استروژن موجود در پنیر می تواند موجب افزایش میزان ابتلا به سرطان سینه در برخی زنان شود و آنها باید از این مساله آگاهی داشته باشند.

کمیته پزشکان پی سی آر ام در آمریکا که ۱۲ هزار دکتر متخصص در آن عضویت دارند، معتقدند باید برچسبی خاص بر روی انواع پنیرهای تجاری به فروش رفته در این کشور نصب شود تا به خصوص زنان بدانند که مصرف این نوع لبنیات می‌تواند خطر ابتلای به سرطان را در آنها افزایش دهد.

این خطر به خصوص در پنیرهای پرچرب بیشتر است و زنانی که قبلا سابقه ابتلا به سرطان را داشته اند با احتمال بیشتری در زمینه افزایش خطر سرطان در صورت مصرف پنیر مواجه هستند.

در عین حال پیش بینی می شود صنایع لبنی آمریکا به شدت در برابر این درخواست ایستادگی کنند، زیرا نصب چنین برچسبی بر روی تولیداتشان میزان فروش آنها را به شدت کاهش داده و موجب می شود تا خسارت های اقتصادی سنگینی به این شرکت ها وارد شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید