پامپئو: ترامپ آماده توسل به زور نظامی علیه ترکیه است

کدخبر: ۳۰۸۷۹۹
اقتصادنیوز :وزیر خارجه آمریکا دوشنبه گفته رئیس‌جمهور این کشور آماده است در صورت لزوم علیه ترکیه به اقدام نظامی متوسل شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا دوشنبه گفته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور «کاملاً آماده» است در صورت لزوم علیه ترکیه به اقدام نظامی متوسل شود. 

پامپئو در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: «ما صلح را به جنگ ترجیح می‌دهیم. اما در صورتی که نیاز به اقدام به توسل به زور یا اقدام نظامی باشد باید بدانید که رئیس‌جمهور ترامپ کاملاً آماده انجام چنین اقدامی است.»

ترامپ در روزهای گذشته به شدت بابت تصمیم به خارج کردن نظامیان آمریکا از سوریه، همزمان با آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه تحت فشار قرار گرفته است.

سی‌ان‌بی‌سی نوشته پامپئو در این مصاحبه از اظهار نظر درباره اینکه خط قرمز ترامپ برای توسل به زور نظامی علیه ترکیه چیست خودداری کرده و گفته نمی‌خواهد زودتر از ترامپ درباره تصمیم او برای استفاده از توان نظامی آمریکا اظهارنظر کند. 

پامپئو در ادامه گفت: «شما به قدرت اقتصادی که ما از آنها استفاده کرده‌ایم اشاره کرده‌اید. ما از قدرت دیپلماتیک خودمان هم استفاده می‌کنیم. اینها ترجیح ما است.»

وزارت  خارجه آمریکا از اظهارنظر درباره سخنان پامپئو خودداری کرده است. 

ترامپ ساعتی قبل‌تر در نشست کابینه گفت که آمریکا «هیچ‌گاه قبول نکرده که از کُردها در تمام عمر آنها محافظت کند. ما موضع‌گیری نمی‌کنیم. بگذارید آنها خودشان مبارزه کنند.» 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید