ترامپ: به وعده انتخاباتی‌ام عمل می‌کنم

کدخبر: ۳۰۸۸۰۲
اقتصادنیوز : رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر تأکید کرد که طبق وعده‌ای که در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ به حامیان خود داده است، سربازان آمریکایی را به کشورشان بازخواهد گرداند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ،دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در بین اعضای کابینه خود بر ضرورت عمل به وعده انتخاباتی خود مبنی بر بازگرداندن سربازان آمریکایی به خانه تأکید کرد.

دونالد ترامپ که تصمیمش برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه انتقادات زیادی را در محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکا برانگیخته است، در توجیه این تصمیم بار دیگر خاطرنشان کرد: «من می‌خواهم سربازانمان را به خانه بازگردانم. من باید به وعده‌ای که بر اساس آن رأی آوردم، عمل کنم و باید آن کاری را که فکر می‌کنم درست است، انجام دهم.»

وی افزود: «هیچ دلیلی برای ماندن نیروهای ما در آنجا وجود ندارد. این نیروها ابتدا در نقاط دیگر مستقر خواهند شد و در نهایت آنها را به خانه بازخواهیم گرداند.»

ترامپ درباره انتقاداتی که پس از بی‌اعتنایی دولتش به سرنوشت کُردهای متحد آمریکا در سوریه مطرح شد نیز گفت: «ما هرگز توافق نکردیم که از کُردها تا پایان عمرشان حفاظت کنیم. ما به کُردها کمک کردیم، اما هرگز به آنها تعهد ندادیم که تا 400 سال آینده برای دفاع از آنها در منطقه خواهیم ماند.»

وی در ادامه گفت: «تعداد کمی از نیروهای آمریکایی در مناطق دیگر سوریه باقی خواهند ماند تا از چاه‌های نفت محافظت کنند. همچنین تعدادی دیگر نیز در مناطقی کاملاً متفاوت [با مناطق محل استقرار کُردها] نزدیک مرز اردن و نزدیک اسرائیل مستقر خواهند شد.»

ترامپ در خصوص احتمال تمدید توافق موقت برای توقف درگیری بین ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان کُرد در شمال شرقی سوریه نیز اظهار داشت: «مطمئنم اگر نیاز باشد توافق برای مدت کوتاهی تمدید شود، این اتفاق خواهد افتاد.» 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید