لبنان شایعه درگذشت میشل عون را تکذیب کرد

کدخبر: ۳۰۸۸۴۵
اقتصادنیوز: دفتر رسانه‌ای نهاد ریاست جمهوری لبنان در واکنش به شایعات درباره درگذشت رئیس جمهوری این کشور بیانیه صادر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، در این بیانیه که ریاست جمهوری لبنان آن را از طریق حساب توییتری خود منتشر کرد، آمده است: این شایعات صحت ندارد. شایعاتی که درباره سلامت میشل عون، رئیس جمهوری لبنان منتشر می‌شوند، ابدا حقیقت ندارند.

دفتر رسانه‌ای در ادامه این بیانیه خواست که در مقابل چنین دروغ‌هایی که طرف‌های معلوم الحال با هدف ایجاد آشوب در این شرایط حساس کشور آنها را تبلیغ می‌کنند، هوشیار باشند.

لبنان از روزهای گذشته صحنه اعتراضات گسترده و مستمر مردمی است که نسبت به سیاست‌های اقتصادی دولت معترض بوده و خواستار برکناری آن هستند.

تظاهرکنندگان روز دوشنبه اصلاحات اقتصادی که دولت سعد حریری، نخست وزیر لبنان آن را تصویب کرد، رد کرده و خواستار ادامه اعتراضات تا زمان انجام اصلاحات واقعی شدند.

در این راستا،‌ حریری در نشستی خبری روز دوشنبه گفت: من از جوانان معترض در خیابان چیزی نمی‌خواهم، بلکه من در خدمت آنها هستم. بودجه با مشارکت بخش بانکی، شامل هیچ‌گونه مالیات‌های جدید یا بیشتر نمی‌شود.

همچنین کابینه لبنان روز دوشنبه برای بررسی و تصویب سند اقتصادی که حریری ارائه کرده بود، تشکیل جلسه داد و عون در این جلسه اعلام کرد، باید حساب‌هاب بانکی همه وزرای حال حاضر و آینده لبنان از حالت محرمانه خارج شوند اما این بند در سند اصلاحات ذکر نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید