رئیس ستاد مشترک ارتش عربستان: با تهدیدات ایران مقابله می‌کنیم!

کدخبر: ۳۰۸۸۵۰
اقتصادنیوز: رئیس ستاد مشترک عربستان سعودی با طرح ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که این کشور با تمام افتخار در برابر ان چه تهدیدات ایران و بازوهای آن در منطقه می خواند، مقابله می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه سعودی عکاظ نوشت، دیروز (دوشنبه) نشستی تحت عنوان" کنفرانس دفاع و امنیت" در سطح روسای ستادهای مشترک ارتش کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و دیگر کشورهای دوست و هم پیمان عربستان از جمله مصر، اردن، پاکستان، انگلیس، آمریکا، فرانسه، کره جنوبی، هلند، ایتالیا، آلمان، نیوزلند و یونان در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار شد.

فیاض بن حامد الرویلی، رئیس ستاد مشترک ارتش عربستان سعودی که در ابتدای این کنفرانس سخنرانی کرد، ادعاهای بی اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

وی گفت: نشست امروز به منظور رسیدن به مناسبت‌ترین راه‌ها برای تامین توان نظامی مشترک است زیرا منطقه از زمان روی کار آمدن نظام انقلاب اسلامی ایران از بحران‌های متعددی رنج می برد.

الرویلی مدعی شد: ایران به دنبال صادر کردن انقلاب خود به کشورهای دیگر، خروج از توافق ها و معاهدات بین المللی، ایجاد  هرج و مرج، حمایت از گروه ها و عناصر هم پیمان خود و ایجاد احزاب و شبه نظامیان در منطقه است.

وی گفت: نیروهای مسلح عربستان سعودی با تمام افتخار با تهدیدات ایران و بازوهای آن مقابله می کند و از همه طرف ها می خواهیم که برای مقابله با تهدیدات ایران در منطقه امکانات و توانایی های خود را تقویت کنند.

از سوی دیگر، عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان نیز در اظهاراتی خصمانه مدعی شده بود که جمهوری اسلامی ایران از سال 1979 لجام گسیخته شده است. طبق "شواهد و مدارک موجود" ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی آرامکو است.

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان همچنین ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران به تمامیت ارضی و قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد.

این ادعاها درحالی مطرح می شود که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال صلح، ثبات و امنیت در منطقه بوده و برای حل بحران های عربی تلاش فراوانی کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید