هشدار اپل به کاربرانش

کدخبر: ۳۰۸۹۲۶
​اقتصاد نیوز:هدف از آپدیت آیفون های قدیمی برطرف کردن یک باگ خطرناک در جی پی اس آ‌ن‌ها است. علاوه بر کاربران گوشی های آیفون، دارندگان آیپدهای قدیمی نیز باید نرم افزار گجت خود را به روز‌رسانی کنند.
هشدار اپل به کاربرانش

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، اپل به تازگی و به صورت رسمی، بیانه‌ای صادر کرده و در آن، کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های قدیمی قدرت گرفته از آی او اس را خطاب قرار داده است. اگر آیفون 5 و مدل‌های قبلی آن همچون آیفون 4 را هنوز در اختیار داشته و از آن‌ها استفاده می‌کنید، به این هشدار دقت کنید.

فرصت کم برای انتشار آپدیت آیفون های قدیمی

کاربران تبلت‌ها و گوشی‌های قدیمی اپل می‌بایست با رفتن به اپلیکیشن تنظیمات، جدیدترین آپدیت نرم افزاری را قبل از سوم نوامبر (دوازدهم آبان) دریافت کنند. برای تعدادی از این دستگاه‌ها، به‌روزرسانی نام برده نسخه 9.3.6 آی او اس خواهد بود. برخی دیگر، نسخه 10.3.4 را دریافت می‌کنند. این موضوع به عمر گجت بستگی دارد.

اگر تا پیش از تاریخ اعلام شده جدیدترین به‌روزرسانی نرم افزاری موجود را دریافت نکنید، قابلیت موقعیت‌یابی جی پی اس و همچنین ساعت و تاریخ دستگاه با مشکل مواجه خواهد شد. دلیل اجبار برای آپدیت آیفون های قدیمی این است که بهم ریختن تاریخ و ساعت گوشی یا تبلت، از استفاده از برخی سرویس‌های اپل و همچنین دریافت آپدیت‌های نرم افزاری آتی جلوگیری می‌کند. با گذر از تاریخ سوم نوامبر، به منظور رفع مشکلات پدید آمده در دستگاه‌هایی که آپدیت کنونی را دریافت نکرده‌اند، باید دست به دامن آیتونز شده و از طریق آن گوشی یا تبلت را به‌روز کنید.

آپدیت آیفون های قدیمی

گفتنی است مشکل پدید آمده خارج از کنترل اپل بوده و این شرکت، تقصیری در آن ندارد. تقریبا برای همه دستگاه‌هایی که از سیستم مسیریابی جی پی اس استفاده می‌کنند، باید خیلی زود یک به‌روزرسانی توسعه پیدا کند. در رویدادی آتی GPS Y2K بیشتر درباره مشکل پدید آمده و راهکارهای حل آن بحث خواهد شد.

مروری بر نحوه کار سیستم موقعیت‌یابی GPS

سیستم‌های مبتنی بر جی پی اس، هفته‌ها را بر اساس یک رجیستر یا متغیر ده بیتی شمارش می‌کنند. در نتیجه متغیر نگهدارنده این مقدار می‌تواند ارزشی بین 0 تا 1023 داشته باشد. اگر دستگاهی به درستی برنامه‌نویسی نشده و به اشتباه وارد هفته 1024 شود، چرخه درستی که پیشتر در حال طی کردن آن بود از بین رفته و دستگاه دیگر قادر به تشخیص صحیح ساعت و تاریخ نخواهد بود. فراموش نکنید اطلاع دقیق از زمان، نقش بسیار مهمی در عملکرد صحیح سیستم موقعیت‌یابی جی پی اس دارد. به همین دلیل اکنون دریافت آپدیت آیفون های قدیمی ضروری تلقی می‌شود.

شمارشگر هفته در ششم ژانویه سال 1980 شروع به کار کرد. در روز بیست و یکم آگوست 1999، برای اولین مرتبه به آخر رسید و مهندسان مجبور به ریست کردن آن شدند. در تاریخ ششم آوریل سال 2019، دومین چرخه نیز به پایان رسید. البته این تاریخ در فروردین سال جاری پشت سر گذاشته شد و برخی شرکت‌های سازنده دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از جی پی اس، این سیستم را در محصولات خود ریست کردند. اما برای همه شرکت‌ها، تاریخ ریست شدن هفته شمار GPS کاملا یکسان نیست. به عنوان نمونه این تاریخ برای محصولات اپل، روز سوم نوامبر فرا می‌رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید