پوست انسان ها جلد موبایل ها می شود!

کدخبر: ۳۰۸۹۳۸
​اقتصاد نیوز:دانشمندان "پوست مصنوعی" اختراع کرده اند که می تواند تلفن های هوشمند را حساس و غلغلکی کند.
پوست انسان ها جلد موبایل ها می شود!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسکانیوز، دانشمندان «پوست مصنوعی» تولید کرده اند که می گویند می تواند دور دستگاه هایی مانند تلفن های هوشمند بپیچد و آنها را حساس به تماس یا حتی غلغلکی کند. نمونه اولیه ای که از روی ظاهر و به تقلید از پوست انسان طراحی شده، به اشکال مختلفی از تماس انسان مانند نوازش یا نشگون گرفتن نیز پاسخ می دهد.

این اختراع که Skin-On نامیده می شود که می تواند به تلفن های همراه، دستگاه های متصل به بدن مثل واچ ها و لپ تاپ های تاچ وصل شود.

یکی از مواردی که محققان قادر به اثبات آن شدند ابراز احساسات لامسه از طریق این پوست با استفاده از ایموجی ها است.

گرفتن سفت در حین لمس کردن پوست عصبانیت را نشان می دهد، غلغلک دادن، نشانگر خنده و ضربه زدن باعث ایجاد ایموجی غافلگیری می شود.

«مارک تیسیر»، دانشجوی دکترای «تله کام پاریس تک»، سرپرست این پروژه گفت: این پوست دارای یک سطح ظریف است، سنجش در لایه های درم و هیپودرم (لایه چربی) انجام می شود و خاصیت ارتجاعی آن، همان چیزی است که به ما امکان می دهد تا حرکات بیانی مانند نشگون گرفتن را انجام دهیم.

تیم محققان دانشگاه بریستول با همکاری Telecomm ParisTech و دانشگاه سوربن در پاریس در باره این اختراع می گویند که کار آنها در آینده دروازه های احتمالی را رو به «دستگاه های دارای شکل انسانی و یا شبیه انسان » جایی که اسباب بازی ها و وسایل دارای مشخصات انسانی هستند، باز می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید