بیشتر ثروت جهان در اختیار چه کسانی است؟

کدخبر: ۳۰۸۹۶۱
اقتصاد نیوز:بانک «کردیت سوئیس» در گزارشی که اخیرا منتشر کرده به بررسی توزیع ثروت و تعداد میلیونرها در جهان پرداخته است.

به گزارش اقتصاد نیوز، گزارش سالانه موسسه تحقیقاتی وابسته به این بانک، حدود ده سال است که منتشر می‌شود و مرجع ارزیابی رشد و توزیع ثروت در کشورهای مختلف جهان است.

در گزارش امسال آمریکا با بیش از ۱۸ میلیون نفر، کماکان بالاترین تعداد میلیونرها (بر حسب دلار) را در دنیا دارد؛ حدود چهل درصد کل میلیونرهای جهان و چهل درصد کسانی که از ۹۹ درصد مردم دنیا پولدارترند آمریکایی هستند.

طبق این گزارش، دارایی‌ها و تعداد ثروتمندان چین در سال‌های اخیر افزایش یافته؛ تعداد میلیونرهای چینی در سال ۲۰۱۰ میلادی فقط ۳۸ هزار نفر بود که حالا به نزدیک چهار و نیم میلیون نفر رسیده است.

چین همچنین امسال از نظر تعداد افرادی که از سال گذشته به جمع میلیونرها پیوسته‌اند، از آمریکا پیشی گرفته است.

تعداد شهروندان چینی که در ده درصد ثروتمندترین‌های جهان قرار می‌گیرند اکنون به حدود صد میلیون نفر رسیده؛ این رقم برای آمریکا ۹۹ میلیون نفر است.

جف بزوس، موسس و مدیر عامل شرکت آمازون کماکان لقب ثروتمندترین فرد جهان را یدک می‌کشد؛ مجله فوربز ثروت او را نزدیک به ۱۱۰ میلیارد دلار اعلام کرده است.

بیل گیتس، مدیر عامل شرکت مایکروسافت با ۱۰۳ و نیم میلیارد دلار دارایی در رتبه دوم است.

جف بزوس، موسس و مدیر عامل شرکت آمازون کماکان لقب ثروتمندترین فرد در جهان را یدک می‌کشد

در گزارش کردیت سوئیس آمده تعداد کسانی در دنیا که امسال به جمع میلیونرها پیوسته‌اند در مقایسه با پارسال حدود یک میلیون و صد هزار نفر افزایش داشته است.هم اکنون ۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در دنیا بالای یک میلیون دلار ثروت دارند.

در حالیکه آمریکا، چین و ژاپن از سال گذشته بر تعداد اعضای باشگاه "میلیون دلاری" خود افزوده‌اند؛ استرالیا از پارسال ۱۲۴ هزار نفر از میلیونرهای خود را از دست داده است.

بریتانیا نیز امسال ۲۷ هزار میلیونر از دست داده که علت آن کاهش ارزش پوند و "عدم قطعیت" اقتصادی به دلیل برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) بوده است.

از جمله ارقام قابل توجه در این گزارش، افزایش شکاف طبقاتی در دنیاست؛ ده درصد ثروتمندترین‌های دنیا، ۸۲ درصد و یک درصد ثروتمندترین‌ها ۴۵ درصد کل ثروت جهان را در اختیار دارند.

علاوه بر این، حدود ۵۶ هزار نفر در جهان ثروتی بالای حداقل ۱۰۰ میلیون دلار دارند و دارایی نزدیک به پنج هزار نفر به بیش پانصد میلیون دلار می‌رسد.

کردیت سوئیس گفته کل ثروت در جهان، امسال با ۹۱۰۰ میلیارد دلار افزایش نسبت به پارسال، به رقمی معادل ۳۶۰ هزار و ششصد میلیارد دلار رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید