استقبال هواداران منچستریونایتد از پیشنهاد محمد بن‌سلمان

کدخبر: ۳۰۹۱۵۰
اقتصادنیوز: به رغم مخالفت مالکان باشگاه ورزشی منچستریونایتد با درخواست خرید این باشگاه توسط سعودی‌ها، هواداران شیاطین سرخ در آخر نظرسنجی‌ از به عهده گرفتن مالکیت باشگاه توسط ولیعهد عربستان استقبال کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایرنا، روزنامه سان، نتایج نظر سنجی این روزنامه نشان می‌دهد که در اقدامی خیره کننده ۹۱ درصد از هوادارن باشگاه منچستریونایند عنوان کرده‌اند که خواهان تغییر مالکیت باشگاه از خانواده گلیزر به شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی هستند.

طرفداری هواداران باشگاه منچستریونایتد از بن سلمان در حالی صورت می گیرد که پیش از این خانواده گلیزر (مالکان آمریکایی باشگاه منچستریونایتد) تا کنون دوبار با درخواست خرید باشگاه توسط ولیعهد عربستان مخالفت کرده‌اند.

براساس نظرسنجی روزنامه سان، از هشت هزار و ۳۰۲ طرفدار باشگاه فوتبال منچستریونایتد هفت هزار و ۵۶۵ نفر خواهان به دست گرفتن مالکیت باشگاه توسط بن سلمان بوده‌اند و تنها ۷۳۷ نفر خواهان حفظ مالکیت باشگاه توسط خانواده گلیزر بوده‌اند.

خبر طرفداری هواداران باشگاه منچستریونایتد از مالکیت سعودی‌ها در حالی منتشر می‌شود که پیش از این یکی از سهامداران این باشگاه با عرضه سهام ۱۳ درصدی خود در بازار بورس نیویورک، موجب شد تا گمانه‌زنی‌ها در خصوص فروش احتمالی باشگاه قوت بگیرد.

براساس اعلام یکی از منابع نزدیک به یونایتد، شیاطین سرخ دو پیشنهاد آل‌سعود که دومین مورد آن، رقم کلان سه میلیارد پوند بود را رد کرده‌اند.

خانواده گلیزر در پاسخ به این پیشنهادها گفته بودند که تمایلی به فروش باشگاه نداشته و رقم پیشنهادی نیز تاثیری در تغییر نظرشان ندارد؛ آنها از سال ۲۰۰۵ مالکیت باشگاه را بر عهده دارند.

اگرچه موضع آنان همچنان به قوت خود باقی است اما اقدام جدید یکی از سهامداران باشگاه برای قرار دادن سهم ۱۳ درصدی خود (معادل ۲۷۰ میلیون پوند) در بازار بورس نیویورک، حاکی از آن است که شرایط و موضع مالکان باشگاه در حال تغییر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید