کره شمالی آمریکا را به حفظ دشمنی متهم کرد

کدخبر: ۳۰۹۱۵۴
اقتصاد نیوز: کره‌شمالی امروز (پنجشنبه) مقامات آمریکایی را به حفظ دشمنی با پیونگ‌یانگ به رغم رابطه "ویژه" میان کیم جونگ اون و رئیس‌جمهوری آمریکا متهم کرده و از واشنگتن خواست که تا پایان سال "عاقلانه" عمل کند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیانیه صادر شده توسط کیم کی گوان، مشاور وزارت امور خارجه کره‌شمالی به وضوح به مهلت پایان سال تعیین ‌شده توسط کیم جونگ اون، رهبر پیونگ‌یانگ اشاره دارد تا دولت ترامپ شرایط قابل قبول متقابلی برای معامله با هدف نجات دیپلماسی آن‌ها ارائه دهد.

کیم کی گوان در این بیانیه گفت: "بر خلاف قضاوت سیاسی و قصد رئیس‌جمهوری ترامپ، محافل سیاسی واشنگتن و سیاستگذاران جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) در دولت ایالات متحده، بدون هیچ دلیلی گرفتار ذهنیت جنگ سرد و پیش‌داوری ایدئولوژیک علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره هستند. می‌خواهیم ببینیم که ایالات متحده آمریکا تا پایان سال چقدر عاقلانه برخورد خواهد کرد."

مذاکرات هسته‌ای واشنگتن و پیونگ‌یانگ پس از فروپاشی اجلاس ماه فوریه بین کیم جونگ اون و ترامپ از بین رفت؛ جایی که طرف آمریکایی خواسته کره‌شمالی برای رفع تحریم‌های گسترده در ازای توافق تدریجی در راستای تسلیم شدن نسبی توان هسته‌ای این کشور را رد کرد.

از آن زمان کره‌شمالی یک سری آزمایش‌های موشکی کوتاه‌برد انجام داده و در همین حال کیم جونگ اون گفته است "تا پایان سال صبر خواهد کرد تا ایالات متحده تصمیم شجاعانه‌ای بگیرد." اوایل ماه جاری واشنگتن و پیونگ‌یانگ گفت‌وگو در سطح کاری را در سوئد از سر گرفتند، اما این نشست به دلیل اینکه از سوی کره‌شمالی "بیزارکننده" توصیف شد و آمریکایی‌ها به حفظ "موضع و نگرش قدیمی" متهم شدند، راه به جایی نبرد.

کیم کی گوان گفت: "کیم جونگ اون روابط خود با ترامپ را "ویژه" می‌داند و این اعتماد بین رهبران هنوز دست نخورده باقی مانده است. صمیمانه امیدوارم که یک نیروی محرکه برای غلبه بر همه موانع بین جمهوری دموکراتیک خلق کره و ایالات متحده و پیشبرد روابط دوجانبه در جهت بهتر، براساس روابط نزدیک فراهم شود."

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید