یک زن قرار بود بازی چلسی آژاکس را گزارش کند

کدخبر: ۳۰۹۱۸۸
دیدار تیم های چلسی و آژاکس که قرار بود با گزارشگر و کارشناسی بانوان از رادیو ورزش پخش شود اما به دلیل آن‌چه عدم دریافت سیگنال های تصویری اعلام شد، لغو گردید.
یک زن قرار بود بازی چلسی آژاکس را گزارش کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ورزش سه، روز سه شنبه در حالی که ساعاتی به دیدار رئال مادرید و گالاتاسارای باقی مانده بود، یک خبر جالب فضای مجازی را تحت تاثیر قرار داد. ابتدا در توییتر برخی از خبرنگاران اعلام کردند که دیدار تیم های چلسی و آژاکس در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا با گزارش یک خانم پخش خواهد شد و سپس رسانه های رسمی خبر تکمیلی را منتشر کردند: «برای اولین بار یک دیدار زنده فوتبال با گزارش و کارشناسی بانوان از طریق رادیو پخش می‌شود».

این خبر که باعث خوشحالی فوتبال‌دوستان ایرانی شد و استقبال آن ها را به همراه داشت، با واکنش های مثبتی از سوی اهالی فوتبال همراه شد و در نهایت مشخص شد که قرار است «نجمه جعفری» نخستین گزارشگر زن در صداوسیما باشد. همچنین قرار بر این بود که نیلوفر اردلان سرمربی سابق تیم ملی و گلاره ناظمی داور بین المللی فوتبال زنان به عنوان کارشناس فنی و داوری در استودیو حضور داشته باشند.

نجمه جعفری گزارشگر جوانی است که سابقه حضور در صداوسیما برای گزارش فوتبال را دارد. او پیش تر مسابقات فوتسال و فوتبال بانوان را گزارش و اطلاع رسانی کرد و این بار نیز در آستانه یک طلسم شکنی قرار داشت.

روز بازی هیچ خبری درباره عدم پخش مسابقه منتشر نشد و حتی گزارشگر و کارشناسان بازی نیز به صداوسیما رفته و در استودیو مستقر شدند تا این دیدار پخش شود. اما ساعت 20:25 در حالی که همه منتظر آغاز مسابقه با صدای خانم جعفری بودند، مجری برنامه اعلام کرد که «تصاویر بازی به دست آن ها نرسیده و بازی پخش نخواهد شد». این خبر با واکنش تند کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شد و بسیاری از طرفداران فوتبال نیز به روابط عمومی رادیو پیام دادند که «اپلیکیشن آنتن» این بازی را پخش می‌کند و تصاویر به این شکل قابل استفاده است اما مجری گفت که رادیو نمی‌تواند از شبکه های مجازی تصاویری را برداشت و استفاده کند.

در نهایت همین دلیل که به زعم بسیاری از فوتبال دوستان به بهانه شباهت داشت، سبب شد تا صدای گزارشگر زن از رادیو پخش نشود و انتظار فوتبالی ها به سرانجام نیکو نرسد. این در حالی است که گلاره ناظمی کارشناس داوری در استودیو حضور نداشت و پس از این که مشخص شد بازی پخش نخواهد شد، نیلوفر اردلان به همراه مجری درباره آکادمی آژاکس و موضوعات فوتبالی مختلف صحبت کردند و دقایقی بعد هم فرشته کریمی فوتسالیست ملی پوش روی خط آمد تا در این برنامه حضور پیدا کند. همچنین دیگر میهمان تلفنی برنامه نیز اسماعیل اردلان پدر نیلوفر اردلان بود. این برنامه دو ساعته گفتگو محور که در رادیو به «گپاهنگ» شهرت دارد، این چنین جایگزین پخش زنده بازی شد و نیلوفر اردلان در این مدت به همراه مجری و میهمانان در مورد موضوعات مختلف فوتبالی صحبت کردند.

البته آن‌چه که مجری شبکه ورزش رادیو اعلام کرد، با واقعیت نیز همخوانی دارد چرا که صداوسیما بازی ها را نه به شکل اینترنتی بلکه از طریق سیگنال های مستقیم دریافت می‌کند تا بدون تاخیر آن را پخش کند. همچنین دریافت سیگنال مستقیم باعث می‌شود تا صدای گزارش خارجی وجود نداشته باشد و صدای محیط به صورت کامل استفاده شود. در این باره باید منتظر اظهار نظرهای بیشتر از مسئولان نیز باید بود.

غلامرضا میرحسینی، مدیر رادیو ورزش در این خصوص گفته بود: این رویکرد جدید رادیو ورزش است و ما یک سال روی آن کار کرده‌ایم. خانم‌ها در عرصه کارشناسی و داوری مسابقات مختلف از آقایان چیزی کم ندارند و این فرصت تا به حال به این شکلِ برنامه ریزی شده وجود نداشته است و الان اولین بار است که در رادیو ورزش رخ می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید