بلای جان نیمی از ایرانیان

کدخبر: ۳۰۹۲۱۹
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: یکی از موفقیت‌های پژوهش در جهان و ایران پیشگیری 80 درصد بیماری‌های قلبی عروقی است که 50 درصد مرگ و میر و ناتوانی در کشور را به خود اختصاص داده است.
بلای جان نیمی از ایرانیان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رضا ملک‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل اظهار کرد: ایران در بخش پژوهش و تولید علم پشرفت چشمگیری داشته و موفق به کسب رتبه 16 در بین همه کشورهای جهان و کسب جایگاه نخست در منطقه خاورمیانه شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران هم از نظر کمی که تولید مقالات علمی است و هم از نظر کیفی که استنادات است موفقیت چشمگیری داشته است، افزود: اما همیشه فکر می‌کنیم پتانسیل کشور ما بیش از این است زیرا ما نیروی انسانی علاقمند، کافی و با استعداد در سطح کشور داریم و اگر بتوانیم سرمایه گذاری بیشتری داشته و بودجه‌های پژوهشی را افزایش دهیم دستاورد بهتری را شاهد هستیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: علاوه بر تولید علم، تلاش‌هایی که الان در بخش فن‌آوری و نوآوری در تولید داروها و تجهیزات پزشکی موثر داریم امید بتوانیم این علم را به ثروت تبدیل کنیم و سبب ارتقاء سلامت شویم.

ملک‌زاده خاطرنشان کرد: باید عواملی که به دلیل تحریم‌ها در کشور به‌وجود آمده با سرمایه‌گذاری‌های مناسب تبدیل به موفقیت‌هایی شود که در آینده تبدیل به پیشرفت و ارتقا کشور شود.

وی ادامه داد: یکی از موفقیت‌های پژوهش در جهان و ایران پیشگیری 80 درصد بیماری‌های قلبی عروقی است که 50 درصد مرگ و میر و ناتوانی در کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: امیدواریم جهان و ایران در مسیری حرکت کند که همانگونه توانستیم از بیماری‌های واگیر جلوگیری کنیم از بیماری‌های غیرواگیر که عامل آن چاقی، عدم تحرک، فشار خون بالا و عامل ژنتیک است پیشگیری شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید