پسکوف: کرملین به فکر جانشین برای پوتین نیست

کدخبر: ۳۰۹۲۳۱
اقتصادنیوز: سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با تکذیب گمانه زنی ها در برخی رسانه‌ها درباره جستجوی روسیه برای یافتن جایگزینی برای ولادیمیر پوتین اعلام کرد: در زمان حاضر در کاخ کرملین هیچکس به جانشین ولادیمیر پوتین فکر نمی‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دمیتری پسکوف روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تا پایان دوره ریاست جمهوری پوتین (پنج سال دیگر) زمان طولانی باقی مانده است.به همین دلیل در کاخ کرملین درباره جانشین احتمالی رئیس جمهوری فکر نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: ما در مرحله آغازین دوره ریاست جمهوری هستیم و به همین دلیل کسی درباره آن فکر نمی‌کند و همه در فکر انجام اموری هستند که برعهده گرفته‌اند.

ولادیمیر پوتین در ماه مارس سال ۲۰۱۸ برای چهارمین بار به مقام رئیس جمهوری روسیه انتخاب شد و در حال حاضر غرب او را قوی‌ترین رهبر یک کشور قدرتمند در جهان می‌داند.

دوره ریاست جمهوری پوتین در ماه مارس سال ۲۰۲۴ (اسفند ماه ۱۴۰۲) به پایان می‌رسد.

پیشتر «دمیتری کیسلیف» رئیس خبرگزاری راسیا سگودنیا گفته بود که دائما به جستجوی جانشینی برای پوتین می‌پردازند.

به گزارش رسانه‌ها، کیسلیف که یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های رسانه‌ای روسیه و امین پوتین به حساب می‌آید در جمع دانشجویان گروه روزنامه نگاری دانشگاه دولتی مسکو به نقل از پوتین گفت که از صبح تا عصر به این موضوع فکر می‌کند که «ترک کردن قدرت و بستن در پشت سر خود و فکر نکردن به جانشین اقدامی غیرمسئولانه به حساب می‌آید.»

وی افزود: من بر این باورم که هر سیاستمدار مسئولی باید استمرار قدرت را تضمین کند.

دوره ریاست جمهوری در روسیه شش ساله است و براساس قانون نیز هر فرد نمی‌تواند بیش از دو دوره پیاپی این سمت را در اختیار داشته باشد.

از سال ۲۰۰۰ و در چارچوب برگزاری انتخابات، ولادیمیر پوتین رئیس حزب حاکم روسیه واحد دو دوره (هشت سال) در راس قدرت بود و پس از او نیز، دمیتری مدودف برای یک دوره چهار ساله  این سمت را در اختیار داشت.

پس از اصلاح قانون انتخابات روسیه و افزایش آن از چهار به شش سال، همزمان با پایان ریاست جمهوری مدودف، پوتین برای سومین بار رئیس جمهور شد و تا سال  ۲۰۱۸ بر این مسند باقی ماند.

خیلی ها معتقدند که مدودف نیز یکی از افراد وفادار به تفکر پوتین در رهبری روسیه بود بنابراین پوتین اگرچه در زمان مدودف نخست وزیر بود اما همچنان رهبری روسیه را برعهده داشت.

با وجود صدای بلند مخالفان در خارج از روسیه و همراهی رسانه های غربی با مخالفان دولت روسیه، پوتین برای چهارمین بار در سال ۲۰۱۸ در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و با زدن رکورد بیشترین آرای ریاست جمهوری در روسیه، نشان داد که بخش اعظمی از روس ها همچنان از او حمایت می کنند و فردی بهتر از او را برای رهبری روسیه نمی‌شناسند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید