با 5 علامت رایج ابتلا به دیابت اشنا شوید

کدخبر: ۳۰۹۳۱۹
اقتصاد نیوز:دیابت یک مشکل در حال رشد جهانی است. بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، بین سالهای 1980 و 2014 تعداد مبتلایان به دیابت در سراسر جهان از 108 میلیون به 422 میلیون نفر رسیده است. بنابراین بسیار مهم است که با نشانه های اولیه این بیماری شایع آشنا شویم.
با 5 علامت رایج ابتلا به دیابت اشنا شوید

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از انتخاب، وضعیت سلامتی می تواند منجر به کوری، نارسایی کلیه ، سکته قلبی و سکته مغزی شود. با این حال ، هر دو بیماری و اثرات آن را می توان از طریق رژیم غذایی ، درمان و غربالگری منظم مدیریت کرد. هرچه زودتر مشکل را شناسایی کنید ، زودتر می توانید کاری در مورد آن انجام دهید. با توجه به این نکته ، در اینجا برخی از علائم دیابت ذکر شده است.

کاهش وزن غیر قابل توضیح

کاهش وزن ناگهانی می تواند دلیلی برای نگرانی باشد. انجمن دیابت کانادا خاطرنشان می کند که تغییر وزن می تواند نشانه دیابت باشد. از دست دادن بیش از 5٪ از وزن بدن بدون رژیم گرفتن یا افزایش فعالیت شما ممکن است نشانه ای از یک مشکل پزشکی باشد. علل احتمالی آن شامل افسردگی ، سوء تغذیه و بیماری سلیاک است. برای تشخیص کامل با پزشک خود صحبت کنید.

تاری دید

به گفته انجمن دیابت کانادا ، دیابت می تواند باعث ایجاد مشکلات بینایی شود. تاری دید ممکن است یکی از علائم اولیه دیابت باشد. با این حال ، پیشرفت این وضعیت ، می تواند منجر به آسیب دیدگی چشم یا حتی کوری شود. دلیل این امر آن است که افزایش قند خون در اثر دیابت می تواند بر شبکیه چشم تأثیر بگذارد. اگر متوجه شدید که با کاهش سطح بینایی خود دست و پنجه نرم می کنید ، با یک متخصص پزشکی صحبت کنید.

تشنگی غیرمعمول

آیا به نوشیدنی احتیاج دارید؟ تشنگی غیر معمول می تواند نشانه دیابت باشد. به گفته انجمن دیابت کانادا، هنگامی که قند خون شما افزایش پیدا می کند  یکی از عوارض جانبی آن می تواند احساس تشنگی بیش از حد باشد. اگرچه این علامت به تنهایی به دیابت اشاره نمی کند اما شما باید با پزشک خود تماس بگیرید تا در صورت مشاهده آن آزمون قند خون انجام دهید.

فشار خون بالا

طبق گزارش انجمن دیابت آمریکا ، اغلب بیماران مبتلا به دیابت فشار خون بالا دارند یا برای کاهش فشار خون از دارو استفاده می کنند. وقتی فشار خون شما در طول ازمون های پزشکی بیش از 140/90 باشد ، این بدان معنی است که شما در خطر ابتلا به دیابت و احتمال بروز سکته مغزی هستید.

کف پای دردناک

طبق اعلام موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی ایالات متحده، پا های صاف یا دردناک می تواند نشانه ای از نوروپاتی دیابتی باشد. به عبارت ساده ، نوروپاتی دیابتی آسیب عصبی است که در اثر دیابت ایجاد می شود. وقتی متوجه این علائم احتمالی شدید ، باید برای مشاوره بیشتر با پزشک خود صحبت کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید