احمد خاتمی:

مشکلات کنونی کشور هزینه ارزش‌مداری است/آینده نظام جمهوری اسلامی بسیار روشن است

کدخبر: ۳۰۹۴۵۰
اقتصادنیوز :عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن مدام در حال پمپاژ ناامیدی است، گفت: برخلاف فضای ناامیدانه‌ای که تلاش دارند ترسیم کنند، فضا و آینده نظام جمهوری اسلامی بسیار روشن است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ، سید احمد خاتمی امشب در جمع نمازگزاران در مسجد خاتم (ص) این جزیره با بیان اینکه امشب هزار و 430 سال از رحلت پیامبر اسلام (ص) می‌گذرد، اظهار داشت: دل یک میلیارد و 500 میلیون نفر مسلمان محزون دل رسول الله است.

وی با بیان اینکه حضرت رسول در روزهای اول تنها دو مرید داشت، افزود: بعد از سه سال یاران رسول مقداری از عدد انگشتان دو دست بیشتر شدند و سپس قرار شد که دعوت رسول اکرم علنی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پس از این، تهمت‌ها به سمت پیامبر (ص) شروع شد، یادآور شد: در ابتدای راه‌ برخی از یاران رسول همانند سمیه مادر یاسر را با شکنجه کشتند.

خاتمی ادامه داد: کار به جایی رسید که نقشه ترور پیامبر اسلام را با مشارکت چهل قبیله طراحی کردند که ناموفق بود و سپس هجرت 10 ساله مدینه آغاز شد که در این مدت 80 جنگ رخ داد.

وی با اشاره به اینکه در کنار جنگ‌ها، انواع مشکلات را نیز برای پیامبر پیش می‌آوردند، گفت: در بهبوبه جنگ احزاب و پس از آن مدعی شدند که انقلاب نبوی در حال سقوط است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در این ماه‌ها و سال‌ها نیز دشمن همواره تلاش کرده که بگوید نظام جمهوری اسلامی تضعیف شده است، اظهار داشت: امروز با تکیه بر شبکه‌های تلویزیونی همانند من و تو که در اختیار و مدیریت بهایی‌هاست و توسط اینها تامین مالی می‌شود، می‌خواهند در گوش مردم ناامیدی بخوانند.

خاتمی اضافه کرد: از سال 96، که برخی از مسائل و اعتراضات در کشور رخ داد من گفتم که کانال آمدنیوز به عنوان جاسوس و آتش بیار معرکه باید بسته شود، هر چند وزیر گفتند که بسته شده اما با یک اسم دیگر فعالیت خود را مجدد شروع کردند.

وی با بیان اینکه خوراک این مرغ‌های نجاست‌خوار (شبکه‌‌ها و کانال‌های معارض)، دروغ است، گفت:‌ از جمله حرف‌ها و تذویرهایی که مدام دارند این است که انگار قرار است از فردا نظام سقوط کند و مخاطب ساده لوح تنها حرف‌های آنها را گوش می‌دهند.

خاتمی افزود: دو بار از مقام معظم رهبری شنیدم که آینده انقلاب از گذشته آن روشن‌تر است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما نیز در تنهایی و در خرداد 1342 با چند نفر مخلص شروع شد، بیان داشت:‌ انقلاب نیز همانند رسالت پیامبر در ابتدا یاران کمی داشت، اما این انقلاب همانند اسلام که بیش از یک و نیم میلیارد نفر پیرو دارد، در سراسر دنیا اقتدار خود را به رخ همگان کشیده است.

خاتمی تصریح کرد: مشکلات کنونی هزینه ارزش‌مداری است، کما اینکه ممکن است در اگر دست از اصول و دین برداریم در ظاهر مشکلات کم شود اما در باطن مشکلات اضافه می‌شود که باید گفت در دوره تاریخ بشریت دین‌مداری همواره با هزینه و مشکلات و سختی‌ها بوده است، کما اینکه آینده انقلاب نبوی نیز روشن شد آینده انقلاب اسلامی ما نیز روشن خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنان مذبوحانه ناامیدی را پمپاژ می‌کنند و می‌خواهند فضا را تیره و تار نشان دهند، گفت: در حالی که برعکس آنچه که می‌گویند فضا روشن و امیدبخش است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید