همکاری ترکیه، کردهای سوریه و عراق در عملیات هلاکت ابوبکرالبغدادی

کدخبر: ۳۰۹۵۳۵
اقتصادنیوز؛ درحالی که ارتش ترکیه چند روزی است در حال انجام عملیات علیه کردهای سوریه و نیروهای دموکراتیک خلق (YPJ) در شمال سوریه هستند، فرمانده نیروهای دموکراتیک (قسد) و وزارت دفاع ترکیه مدعی همکاری با نیروهای آمریکایی در جریان عملیات ارتش ایالات متحده با هدف هلاکت ابوبکرالبغدادی شده‌اند. پیش‌تر نیز یک مقام اطلاعاتی عراق مدعی همکاری اطلاعاتی با آمریکا برای کشف محل اختفای البغدادی شده بود.
همکاری ترکیه، کردهای سوریه و عراق در عملیات هلاکت ابوبکرالبغدادی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ وزارت دفاع ترکیه مدعی شد که در جریان عملیات شب گذشته آمریکا در استان ادلب سوریه و کشته شدن «ابوبکر البغدادی» نیروهای نظامی این کشور با نیروهای آمریکایی همکاری کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، ترکیه مدعی شد که پیش از عملیات، تبادل اطلاعات و هماهنگی‌ها میان ارتش این کشور با ارتش آمریکا صورت گرفته است اما یک مسئول آمریکایی این ادعای آنکارا را رد کرد.

او گفت: به ترکیه که عضوی از ناتو است و افراد مسلح محلی را در سوریه حمایت می‌کند، چیزی از عملیات، اطلاع داده نشد.

بیشتر بخوانید:
جزییات جدید از حمله به محل اختفای ابوبکر بغدادی/ بن لادن کشته شد اما البغدادی نه! +عکس
چه کسی جانشین البغدادی و رهبر داعش خواهد شد؟

همکاری YPJ در عملیات قتل البغدادی

ساعتی پیش نیز «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» در صفحه توئیتر خود مدعی شد که این نیروها در جریان قتل ادعایی «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش، با نیروهای آمریکایی همکاری اطلاعاتی داشته است.

فرمانده قسد مدعی همکاری در عملیات قتل البغدادی شد

همکاری اطلاعاتی عراق

پیش از وی نیز «هشام الهاشمی» کارشناس عراقی به شبکه الفرات عراق گفته بود که سازمان اطلاعات عراق در کشف محل اختفای ابوبکر البغدادی به آمریکایی‌ها کمک کرده است.

***

گفتنی است که نشریه «نیوزویک» بامداد امروز (یکشنبه) به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی از عملیات بالگردی نیروهای ویژه ارتش این کشور در استان «ادلب» سوریه علیه «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی «داعش» خبر داده و نوشته است که واشنگتن «با اطمینان بالا» معتقد است که بغدادی در این حمله کشته شده است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید