پوتین و مرکل در تماسی تلفنی درباره سوریه و اوکراین صحبت کردند

کدخبر: ۳۰۹۷۳۳
رئیس جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان در تماسی تلفنی به بررسی مسائل مرتبط با سوریه و ترانزیت گاز روسیه از طریق اوکراین پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تماس تلفنی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به نتایج گفتگوهای ۲۲ اکتبر در سوچی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و توافقات به دست آمده درباره همکاری مربوط به احیای یکپارچگی قلمرو و حق حاکمیت سوریه پرداخت.

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس ارزیابی دو جانبه، تحقق و اجرایی شدن تفاهم نامه‌های به دست آمده توسط ترکیه و روسیه باعث ثبات اوضاع در شمال شرق سوریه و همچنین پیشبرد روند سیاسی داخلی سوریه شامل آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه برای ۳۰ اکتبر در ژنو می‌شود.

روز سه شنبه، ترکیه و روسیه تفاهم نامه‌ای را امضا و توافق کردند تا گشت‌هایی از سوی پلیس نظامی روسیه و یگان‌های گارد مرزی سوریه در طرف مرز سوریه با ترکیه و خارج از منطقه عملیات نظامی ترکیه صورت گیرد.

پوتین و مرکل همچنین به تبادل دیدگاه‌ها درباره ادامه ترانزیت گاز روسیه از طریق اوکراین به اروپا و پس از انقضای قرارداد مرتبط در پایان ۲۰۱۹ پرداختند.

همچنین مقرر شد تا دور جدیدی از رایزنی‌های سه جانبه درباره سرنوشت توافق ترانزیت گاز روسیه بین مسکو، اتحادیه اروپا و اوکراین در بروکسل برگزار شود.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید