افشای نام جانشین خلیفه داعش+عکس

کدخبر: ۳۰۹۷۶۷
اقتصادنیوز: پس از مرگ ابوبکر بغدادی چه کسی جایگزین او خواهد شد؟ نیروهای اطلاعاتی آمریکا مهمترین گزینه جانشینی او را با نام جهادی «عبدالله قرداش» و با نام اصلی «سعید عبد الرحمن مولا» معرفی کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، به ادعای خبرنگار مجله نیوزویک، وی در ماه اوت گذشته به عنوان جانشین ابوبکر بغدادی و با پیشنهاد رهبر پیشین داعش برای این مقام انتخاب شده است.

P4Rfq3Wewc1N

 

به گفته رسانه های آمریکایی، بغدادی و قرداش بیش از پانزده سال در کنار هم فعالیت کرده‌اند. هر دوی آنها در زمره زندانیانی هستند که در زندان بوکا پس از اشغال عراق توسط آمریکا با یکدیگر آشنا شدند. آنها در سال ۲۰۰۳ نیز با هم بازداشت شدند.

سعید عبدالرحمن مولا در سال ۱۹۷۰ بدنیا آمده است و یکی از حامیان و اعضای معتقد حزب بعث به رهبری صدام حسین بود. دلیل بازداشت او توسط آمریکایی‌ها پس از اشغال عراق و سقوط حکومت صدام، عضویتش در حزب بعث بود. او مانند بغدادی پس از آزادی از زندان بوکا، به القاعده در عراق پیوست.

عبدالرحمن مولا را می‌توان در کنار بغدادی، یکی از بنیان گذاران داعش در عراق و سوریه دانست. کاخ سفید پاداش ۵ میلیون دلاری برای کسانی که محل اختفای او را افشا کنند، تعیین کرده است.

تارنمای اعماق وابسته به داعش در ماه اوت گذشته اعلام کرد که عبدالرحمن مولا به عنوان جانشین ابوبکر بغدادی انتخاب شده است.

گفته می‌شود جانشینی او با استقبال چندانی در میان افراد تصمیم گیرنده گروه داعش مواجه نشده است و به نظر می‌رسد دلیل مهم آن اصلیت ترکمن وی باشد.

در راس گروه‌های جهادی و اسلام‌گرای افراطی عراق همواره رهبران عرب حضور داشته‌اند اما عبدالرحمان مولا هر چند عراقی است اما اصلیت ترکمن دارد.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید