هکر اینستاگرام یک خانم در هرمزگان دستگیر شد

کدخبر: ۳۰۹۸۱۳
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان ازشناسایی و دستگیری عامل هک اینستاگرام و انتشار عکس های خصوصی یک خانم ، در استان خبرداد.
هکر اینستاگرام یک خانم در هرمزگان دستگیر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، علی اصغر افتخاری گفت: در پی مراجعه خانمی به پلیس فتا و اعلام شکایت وی مبنی بر مزاحمت و هتک حیثیت وی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود : شاکیه که فردی متأهل بوده متوجه می شود اکانت اینستاگرامش هک و عکس های وی با نامزد سابقش در صفحه شخصی مربوطه منتشر شده است و تهدیدهایی مبنی بر انتشار فیلم هایی از همان ایام از طریق تلگرام دریافت می کند، این موضوع موجب بروز مشکلات خانوادگی برای خانم متأهل و همسرش شده است.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: در جریان ردگیری دقیق ارتباطات و اقدامات فنی،ادله دیجیتال انکار ناپذیر توسط کارشناسان پلیس فتا جمع آوری و با هماهنگی مقام قضایی متهم در محل سکونت خود دستگیر و با تکمیل پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان خاطر نشان کرد : متهم که نامزد سابق شاکیه بوده انگیزه ارتکاب جرم را انتقام جویی به علت شکست عشقی عنوان کرده و بر همین اساس تصمیم گرفته زندگی متأهلی خانم جوان را دچار مشکل کند که بررسی های تکمیلی مشخص شد ایمیل و اکانت اینستاگرام شاکیه توسط نامزد سابقش ایجاد شده است!

افتخاری تصریح کرد: نسل جوان به علت هیجانات عاطفی در ایام نامزدی محدودیت های ارتباطی و رفتاری را رعایت نمی کنند در واقع دوران نامزدی برای شناخت نسبی طرفین از یکدیگر و تصمیم گیری نهایی برای ازدواج است و تضمینی برای به وقوع پیوستن این امر مقدس نیست،لذا پس از عدم رضایت یکی از طرفین برای ازدواج، احتمال دارد شخص مقابل با سوءاستفاده از عکس ها و فیلم های گرفته شده اقدام به تهدید،اخاذی یا هتک حیثیت کند.

رییس پلیس فتا استان هرمزگان در پایان با بیان اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت های پلیس فتا می باشد به عموم شهروندان توصیه کرد به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری ، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎ www.cyberpolice.irمراجعه نمایند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید