چرا آمریکا بمب‌افکن‌های بی-۱ خود را از عربستان خارج کرد؟

کدخبر: ۳۰۹۹۷۴
اقتصادنیوز : نیروی هوایی آمریکا از خروج بمب افکن‌های «بی-۱ لنسر» خود از عربستان و عزیمت به پایگاه هوایی در داکوتای جنوبی واقع در ایالت متحده خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مشرق، در حالی که روزهای گذشته گزارش‌هایی از استقرار بمب افکن‌های «بی- ۱ لنسر» آمریکا در عربستان منتشر شد، اینک اخبار از خروج آن‌ها از این کشور حکایت دارد.

به نوشته وبگاه «میلیتری تایمز» نیروی هوایی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که هدف از استقرار  این بمب افکن‌ها در عربستان تنها نمایش قابلیت استقرار سریع برای پیشبرد ثبات منطقه‌ای بود.

بر اساس این گزارش، این بمب‌افکن‌ها اینک به پایگاه هوایی دائمی خود در «داکوتای جنوبی» بازگشته‌اند. بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی دست‌کم دو فروند از این نوع بمب‌افکن‌ها طی روزهای گذشته در کنار جنگنده‌های «اف-۱۸» و «اف-۲۲» ارتش آمریکا در عربستان رویت شده بودند.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا اوائل ماه جاری میلادی توافقنامه‌ای با عربستان برای اعزام هزاران نیرو  و تجهیزات بیشتر به این کشور و برای مقابله ایران اعزام کرد.

چندی قبل خبرگزاری «اسپوتنیک»  در تحلیلی در این باره نوشت که اعزام چند صد نیروی نظامی آمریکایی به عربستان نمی‌تواند معادلات منطقه را تغییر دهد و واشنگتن هم با این اقدام صرفا به دنبال کسب منافع مالی است.

 اسپوتنیک در گزارش خود نوشت: تصمیم آمریکا برای ارسال نیرو و تجهیزات نظامی دفاعی به عربستان به درخواست ریاض سوال‌های بسیاری درمورد وظایف این نیروها، زمان اعزام آنها و پیام‌هایی که این اتفاق به ایران و حوثی‌ها می‌دهد مطرح می‌کند و اینکه آیا این نیروها در فشار به تهران و صنعا برای پذیرش مذاکرات و پایان جنگ و بازگشت ثبات موثر خواهند بود یا باعث افزایش سرعت درگیری در منطقه خواهند بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید