تشریح وظایف منتظران امام زمان(عج) از سوی نماینده ولی فقیه

کدخبر: ۳۱۰۸۷۹
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به وظایف منتظران امام زمان(عج) در دوران غیبت کبری، گفت: انتظار بهترین عمل و برترین فضیلت‌ها است.
تشریح وظایف منتظران امام زمان(عج) از سوی نماینده ولی فقیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در جشن آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج)، ضمن تبریک این روز خجسته، اظهار کرد: امروز از بهترین ایام سال است، چرا که با آغاز امات امام زمان(عج) دورانی شروع شد که متفاوت با دوران گذشته بود.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ یا پیامبر در میان مردم بود و یا امام معصوم، اما پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) دورانی شروع شد که امام غایب از نظرها است اما مردم دوست‌دار و پیرو ایشان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه دوران غیبت حضرت مهدی(ع) به دو دوره صغری و کبری تقسیم شده است، افزود: غیبت صغری امام زمان 70 سال به طول انجامید و پس از غیبت کبری آن حضرت شروع و همچنان ادامه دارد.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به وظایف منتظران امام زمان(عج) در دوران غیبت کبری، افزود: انتظار بهترین عمل و برترین فضیلت‌ها بوده، بنابراین شناخت حضرت مهدی(ع) و نایب ایشان وظیفه مهم منتظران است که خوشبختانه امروز مردم، مقام معظم رهبری را به عنوان نایب امام زمان(عج) به خوبی شناخته‌اند.

وی ادامه داد: کسی که از مسیر ولایت خارج شود، در ضلالت و گمراهی بوده و شقی‌ترین انسان‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، محبت و مودت نسبت به حضرت مهدی(ع) را دومین وظیفه منتظران عنوان و تصریح کرد: مودت به ائمه‌اطهار علیهم‌السلام در قرآن سفارش شده است.

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: آمادگی برای ظهور از دیگر وظایف منتظران است، چه میزان دل و جامعه را برای حضور امام زمان مهیا ساخته‌ایم؟

وی، استعانت، استمداد و تمسک به امام زمان(عج) را از وظایف مهم منتظران برشمرد و گفت: از امام در حل مشکلات جامعه کمک بخواهیم چرا که ائمه‌اطهار واسطه فیض الهی هستند، آیا در تحقق این مهم تاکنون گامی برداشته‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: دعا برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) دیگر وظیفه منتظران است، با امام(ع) و نایب ایشان عهد بسته و پیمان شکنی نکنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید