اسرائیل هیوم در گزارشی مدعی شد؛

تغییر سیاست ایران در قبال اسرائیل/ پاسخ فوری و کوبنده به هر اقدام نظامی تل‌آویو در منطقه

کدخبر: ۳۱۰۸۹۸
اقتصادنیوز؛ روزنامه «اسرائیل هیوم» در گزارشی ضمن طرح این ادعا که حزب‌الله لبنان برای مقابله با پهپاد اسرائیل از سلاحی که آن را برای جنگ نگه داشته بود، استفاده کرده، مدعی شد: سیاست ایران اکنون تغییر کرده و اسرائیل هم دریافته که هر اقدام نظامی در سوریه با پاسخ فوری روبه‌رو خواهد شد.‍‍
تغییر سیاست ایران در قبال اسرائیل/ پاسخ فوری و کوبنده به هر اقدام نظامی تل‌آویو در منطقه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم» در گزارشی مدعی شد، این رژیم در طول سال‌های جنگ سوریه (از 2011 تا کنون) در زمینه تقویت منافع خود کار کرده که از جمله آنها «ممانعت از انتقال سلاح پیشرفته به حزب‌الله در لبنان، ممانعت از تمرکز نیروهای ایرانی در سوریه و ممانعت از فعالیت خصمانه در مرزهای جولان» است.

این روزنامه در ادامه نوشت، اسرائیل در سال‌های اخیر عملیات‌های زیادی انجام داده که بیشتر آنها هوایی بوده است و در کنار آنها عملیات‌های سایبری و تحرکات دیپلماتیک، اقتصادی و رسانه‌ای نیز وجود داشته است.

اسرائیل هیوم در ادامه ادعاهای خود نوشت: سیاست ایران اکنون تغییر کرده و اسرائیل هم دریافته که هر اقدام نظامی در سوریه با پاسخ فوری روبه‌رو خواهد شد، دلیل این موضوع، امنیتی است که ایران به دلیل سلسله تحرکات غیرمرتبط با اسرائیل انجام داد و از بارزترین آنها حمله‌ای بود که زیرساخت‌های نفتی سعودی را هدف گرفت (موضوعی که ایران و ارتش یمن دست داشتن تهران در آن را تکذیب کرده‌اند). این سیاست ایران از اسرائیل نیز می‌طلبد که سیاستش را تغییر دهند زیرا دیگر امکان استفاده از روش‌های قبلی از بیم متشنج شدن وضعیت وجود ندارد؛ اسرائیل باید شیوه‌های دیگری برای مهار عملیات‌های ایران و فرستاده‌هایش به کار ببرد تا بتواند از منافع خود حمایت کند.

این روزنامه افزود، اما خویشتنداری تل‌ آویو فایده‌های کوتاه مدتی و ضرر طولانی مدت دارد؛ مثال مناسب برای این موضوع اقدام اخیر حزب‌الله در جنوب لبنان است که با یک موشک زمین به هوا به سمت پهپاد صهیونیستی شلیک کرد. این اقدام تغییری آشکار در سیاست حزب‌الله بود زیرا از اسلحه‌ای استفاده کرد که آن را برای جنگ نگه داشته بود. اسرائیل تصمیم گرفته به این اقدام پاسخ ندهد اما بسیاری در سازمان امنیتی معتقدند این تصمیم اشتباه بود و باید فورا سکویی که موشک از آنجا شلیک شد، زده می‌شد تا حزب‌الله بداند خطوط قرمز را زیر پا گذاشته؛ حتی اگر بهای این امر سنگین بود.

نهم آبان ماه مقابله با پهپادی اسرائیلی در «سهل المیدنه» در نزدیکی «النبطیه» در جنوب لبنان گزارش شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید