اخبار جدید رییس کل بانک مرکزی از مبارزه با فیشینگ/ سیستم پیامکی رمز پویا راه اندازی شد

کدخبر: ۳۱۰۹۴۹
اقتصادنیوز :رئیس کل بانک مرکزی از فعال سازی رمز پویا خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ، عبدالناصر همتی در پست جدید خود نکاتی را درباره مقابله با فیشینگ و همچنین فعال‌سازی رمز پویا ارائه کرد.

وی در متن یادداشت خود نوشت: درباره اقدامات انجام گرفته برای مقابله با فیشینگ نکات زیر قابل ذکر است:

1- مسئولیت حفاظت از اطلاعات مشتریان به عهده بانک‌ها بوده  و هرگونه ضرر و زیان وارده از این ناحیه به مشتریان به عهده آن‌ها است.

2- بانک‌ها، اطلاع‌رسانی درباره مزایای استفاده از رمز پویا را آغاز کرده‌اند. در حال حاضر رمز ایستا  و رمز پویا توامان فعال هستند و به همین دلیل، مشتریان به دلیل راحتی ترجیح می‌دهند از رمز ایستا استفاده کنند.

3- رمز ایستا، بایستی به گونه‌ای غیر فعال شود که موجب نگرانی مشتریان، در دریافت روزانه بیش از 10  میلیون خدمت نشود و نیز تعدادی از بانک‌ها هنوز به سرویس شاهکار برای انطباق شماره ملی و موبایل مشتریان خود، متصل نیستند.

4- بانک مرکزی ایران به موازات اقدامات لازم پیشگیرانه،‌با رصد مرتب شبکه‌های اجتماعی و پایش درگاه‌های شبکه پرداخت کشور و نیز تعامل با نهادهایی نظیر دادستانی، پلیس فتا و مرکز ماهر، اقدام به مسدود سازی تعداد زیادی سایت‌‌های جعلی نموده است.

5- بیش از 30 بانک، فعال‌سازی رمز پویا را شروع کرده‌اند اما به دلیل هوشمند نبودن خیلی از موبایل‌‌ها، اجباری کردن استفاده از رمز پویا در حال حاضر مقدور نیست.

6- بانک مرکزی یک سیستم متمرکز مبتنی بر پیامک را راه‌اندازی نموده است. لیکن ، اتصال کلیه بانک‌ها به آن تا ابتدای دی‌ماه زمان لازم دارد. بانک مرکزی اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص را به هموطنان عزیز انجام خواهد داد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید