گران‌ترین نیمکت نشینان فوتبال جهان

کدخبر: ۳۱۱۲۰۹
اقتصاد نیوز:برخی از بازیکنان با وجود قراردادهای گران‌قیمت در تیم‌هایشان نیمکت نشین هستند.
گران‌ترین نیمکت نشینان فوتبال جهان

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسنا، فوتبال هیچ تضمینی برای دقایق حضور بازیکن در زمین ندارد حتی اگر پول زیادی برای خریدش صرف شود. سرمربیان جایگاه قطعی برای بازیکنانشان در نظر نمی‌گیرند. عثمان دمبله وارد زمین می‌شود و زمین را ترک می‌کند. میلیتائو نمی‌تواند با سرخیو راموس و رافائل واران بازی کند. ریاض محرز برای خود جایی در منچسترسیتی پیدا نکرده است و یوویچ آمار خوبی در گلزنی به ثبت نرسانده تا در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

در ادامه به گران‌ترین نیکمت نشینان جهان اشاره می‌شود (همه آنها قراردادشان بیش از ۴۰ میلیون یورو است).

دمبله (بارسلونا، ۱۲۵ میلیون یورو از دورتموند)

آسیب دیدگی‌های پیاپی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بازیکن فرانسوی است که به دنبال یک روند ثابت است. در این فصل با حضور آنتوان گریزمان که در کنار لوییس سوارس و لیونل مسی است سخت می‌تواند جایی برای خود پیدا کند. مشکلات جسمانی مهاجم‌های آرژانتینی و اروگوئه‌ای موجب شد دمبله فرصت بازی پیدا کند اما گاهی اوقات به دلیل مشکل جسمی و برخی اوقات به  خاطر عملکردش از آن فرصت‌ها بهره نبرد. او در لالیگا تنها سه بازی کرده که در دو دیدارش از ابتدا به میدان رفت.

خامس رودریگس (رئال مادرید، ۷۵ میلیون یورو از موناکو)

خرید هافبک کلمبیایی برای مادرید ۷۵ میلیون یورو خرج داشت و به همین خاطر باید عملکرد خوبی از خود نشان می‌داد. جدایی خامس و مادرید تا تابستان طول کشید. او با قدرت در برنامه‌های زین الدین زیدان ظاهر شد اما کمی بعد جایگاه خود را از دست داد. نمی‌توانست ۹۰ دقیقه بازی کند. او پس از بازگشت مدام از پای چپ دچار آسیب دیدگی شد. در این فصل لالیگا تنها در چهار بازی در ترکیب اصلی حضور داشته است. پس از بازی برابر مایورکا دیگر به میدان نرفت تا دوباره بحث درباره این بازیکن شروع شود.

محرز (منچسترسیتی، ۶۷ میلیون یورو از لسترسیتی)

فرصت بازی پیدا کردن در خط هافبکی که بازیکنانی همچون سیلوا، دی بروین و برناردو سیلوا حضور دارند آسان نیست. پپ گواردیولا برای انتخاب خط میانی کار راحتی ندارد. بازیکن الجزایری، یکی از قهرمانان لسترسیتی، توانست از آسیب دیدگی طولانی مدت سانه بهره ببرد. او ۴۵۸ دقیقه بازی کرد و در پنج بازی در ترکیب اصلی حضور داشت.

کانسلو (منچسترسیتی، ۶۵ میلیون یورو از یوونتوس)

گواردیولا اعلام کرده بود که قرار دادن کانسلو در ترکیب اصلی سخت است. سیتی برای مدافع پرتغالی ۶۵ میلیون یورو هزینه کرد. او بازیکن خوبی است و سانترهای خوبی ارسال می‌کند با این حال تنها سه بازی در لیگ به عنوان بازیکن اصلی انجام داده است.

مارسیال (منچستریونایتد، ۶۰ میلیون یورو از موناکو)

یونایتد از بازیکن فرانسوی انتظار زیادی داشت و او هم شروع خوبی داشت اما دیگر نتوانست آن نمایش درخشان را تکرار کند. تیم انگلیسی برای این بازیکن ۶۰ میلیون یورو هزینه کرد و در این فصل تحت هدایت اوله‌گنار سولسشایر یک بار در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد و در بازی دیگر نیمکت نشین است. او تنها در پنج بازی از ابتدا به میدان رفته است و سه گل به ثمر رسانده است.

یوویچ (رئال مادرید، ۶۰ میلیون یورو از اینتراخت فرانکفورت)

پس از جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید از این یوویچ انتظار می‌رفت گل‌های زیادی به ثمر برساند. با این حال مهاجم صربستانی تنها یک بار گلزنی کرد. سازگاری‌اش کندتر از انتظار پیش رفت. زیدان از او در بازی‌های زیادی با زمان کم بهره برد. یوویچ تنها در سه بازی در ترکیب اصلی حضور داشت.

نبی کیتا (لیورپول، ۶۰ میلیون یورو از لایپزیگ)

هافبک گینه‌ای پس از آسیب دیدگی‌اش هنوز بهبود نیافته است. یورگن کلوپ به بازیکنانی همچون واینالدوم، فابینیو، هندرسون و چمبرلین اعتماد کرده است. کیتا در این فصل تنها ۱۴ دقیقه بازی کرده است.

میلیتائو (رئال مادرید، ۵۰ میلیون یورو از پورتو)

او تاکنون سه بازی انجام داده است که تنها در دو دیدار در ترکیب حضور داشت. این آمار بازیکن برزیلی در این فصل لالیگاست. هافبک برزیلی نتوانست زوج راموس و واران را کنار بزند.

مندی (رئال مادرید، ۴۸ میلیون یورو از لیون)

بازیکن فرانسوی سه بازی کامل انجام داده است. او چند بار توانست مارسلو را تحت فشار قرار دهد. همچنین چند مشکل عضلانی پیدا کرد. مندی که ۴۸ میلیون یورو هزینه برداشته است هنوز به اندازه ارزشش عمل نکرده است.

اوزیل (آرسنال، ۴۷ میلیون یورو از رئال مادرید)

زمانی که هافبک آلمانی می‌خواهد خوب بازی کند، نمایش درخشانی ارائه می‌دهد اما کمتر پیش می‌آید چنین نمایشی داشته باشد. در این فصل که بارها با مشکلات جسمانی روبرو شده است تنها در دو بازی لیگ به میدان رفته است. آرسنال از ۴۷ میلیون یورویی که به مادرید پرداخت کرد نتوانست بهره لازم را ببرد. هواداران آرسنال هنوز با اشتیاق منتظر نمایش‌های خوب اوزیل هستند.

دیگر بازیکنانی که قراردادشان بیش از ۴۰ میلیون یورو است در شرایط عیجیب قرار دارند. یکی از آنها موستافی، مدافع آرسنال است که باشگاه لندنی برای خریدش از والنسیا ۴۱ میلیون یورو هزینه کرد. او هنوز نتوانسته حتی یک دقیقه در لیگ برتر بازی کند. در منطقه دیگر همان شهر، پولیسیچ را می‌توان دید که چلسی برایش ۶۴ میلیون یورو هزینه کرد.

در یونایتد، ماتیچ را هم می‌توان مثال زد که با قراردادی به ارزش ۴۴ میلیون یورو چلسی را ترک کرد و اکنون به یک نیکمت نشین تبدیل شده است. در بایرن تولیسو (۴۱ میلیون یورو) و خاوی مارتینس (۴۰ میلیون یورو) چنین شرایطی را دارند. هنوز زمان زیادی تا پایان فصل باقی مانده است و آنها فرصت دارند هزینه‌هایشان را جبران کنند.

61481425

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید