معرفی بهترین خودروهای دست دوم با بودجه 50 میلیون تومان

کدخبر: ۳۱۱۳۷۱
​اقتصاد نیوز:این روزها مشتریان خودروهای دست دوم با توجه به وضعیت بازار به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است. از این رو بهترین گزینه‌های موجود با بودجه 50 تا 60 میلیون تومانی را به شما معرفی کنیم.
معرفی بهترین خودروهای دست دوم  با بودجه 50 میلیون تومان

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، طی دو سال گذشته قیمت خودرو افزایش پیدا کرده است که با توجه به وضعیت اقتصادی بسیاری از مردم قادر به خرید خودرو صفر کیلومتر نیستند و به ناچار به خرید خودروهای کارکرده روی آوردند. از این رو مدتی است که بازار خودروهای دست دوم به میزان چشمگیری رونق پیدا کرده است. به همین دلیل قصد داریم شما را با بهترین گزینه‌های موجود در بازار خودرو کشور با بودجه 50 تا 60 میلیون تومان معرفی کنیم. از این خودروها می‌توان به پژو 206، پژو پارس، پژو 405، سمند، رانا یا حتی تندر 90 و زانتیا اشاره کرد که در ادامه شما را با آنها آشنا می‌کنیم.

پژو 206 تیپ 2 مدل 95

پژو 206 تیپ 2 مدل 95 به عنوان یکی از بهترین خودروهای دست دوم بازار با بودجه 50 تا 60 میلیون تومان محسوب می‌شود. البته برای خرید مدل‌های جدیدتر می‌بایست بودجه بیشتری را در نظر بگیرید. خودروهای کم‌کارکرد و قدیمی‌تر نیز با بودجه‌های کمتر در دسترس است. در بین آگهی‌های خرید، یک فروشنده پژو مدل 91 را با فقط 33 هزار کیلومتر کارکرد با قیمت 57 میلیون تومان به فروش می‌رساند. این پژو 206 دارای رنگ سبز بوده و مالک آن عنوان می‌کند گلگیرهای آن رنگ خورده هستند. وی از سال 91 بیمه خسارت دریافت دریافت نکرده و تخفیف بیمه‌نامه آن به صورت کامل است. علاوه بر این، بیمه این خودرو تا اسفند 98 دارای اعتبار است. از این رو با در نظر گرفتن کارکرد پایین و رنگ خاصی که این خودرو دارد، این گزینه جزو بهترین خودروهای دست دوم با بودجه کمتر از 60 میلیون محسوب می‌شود.

پژو 206 تیپ 5 با کارکرد بالای 100 هزار کیلومتر

خرید پژو 206 تیپ 5 با بودجه 60 میلیون تومانی به همراه کارکرد مناسب کمی سخت است. جدیدترین مدل این خودرو را که قادر باشید آن را با بودجه 60 میلیون تومان پیدا کنید، پژو 206 تیپ 5 مدل 95 خواهد بود. البته تمامی این گزینه‌ها به اندازه یک خودرو 10 ساله کارکرد دارند و بیشتر آنها دور رنگ هستند. مثلا یکی از فروشندگان خودرو پژو 206 تیپ 5 مدل 94 آن را با قیمت 56 میلیون تومان آگهی کرده بود. این خودرو 125 هزار کیلومتر کارکرد داشته که کارکرد زیادی محسوب می‌شود. فروشنده آن اعلام کرده است که این خودرو به صورت کامل از اول رنگ شده، اما از نظر فنی سالم است. از این رو پیشنهاد می‌شود با بودجه 60 میلیون تومانی به فکر خرید پژو 206 تیپ 5 کارکرده نروید؛ چراکه هزینه‌های این خودرو کارکرده با 100 هزار کیلومتر بسیار زیاد خواهد بود.

پژو 405 GLX بنزینی مدل 95

برای خرید پژو 405 دست دوم مدل 97 با قیمت 60 میلیون تومان به نظر کافی می‌رسد، اما این خودروهای دست دوم با این رنج قیمت دارای کارکرد بالایی هستند و فروشنده در ظرف مدت یکسال از آن حدود 80 هزار کیلومتر کار کشیده است و اصلا گزینه مناسبی به‌شمار نمی‌رود. در میان آگهی‌های فروش خودرو دست دوم می‌توانید خودروهایی با کارکرد پایین‌تر هم بیابید. مثلا یک فروشنده آگهی فروش خودرو پژو 405 GLX مدل 95 خود را با قیمت 57 میلیون و 500 هزار تومان درج کرده است. وی عنوان کرد این خودرو در 3 سال گذشته فقط 45 هزار کیلومتر کارکرد داشته که این میزان زیادی محسوب می‌شود. این خودرو دارای رنگ خاکستری بوده و یک لکه رنگ دارد. اگر خواهان خرید پژو 405 GLX دوگانه‌سوز هستید باید مدل‌های قدیمی‌تری را پیدا کنید. یک فروشنده پژو 405 GLX دوگانه سوز آن را با قیمت 58 میلیون تومان آگهی کرده است. این خودرو دارای مدل 94 بوده و طی این 4 سال فقط 75 هزار کیلومتر کارکرد داشته و طبق اعلام فروشنده بدون رنگ بوده و خود کارخانه آن را دوگانه سوز کرده است.

سمند مدل 90 به بالا با کارکرد 50 هزار کیلومتر

اگر بودجه 60 میلیون تومانی را برای خرید سمند دست دوم در نظر گرفته‌اید، مدل‌های 95 و 96 در این ردیف به فراوانی یافت می‌شوند، اما این خودروها با چنین قیمتی دارای کارکرد بیش از 150 هزار کیلومتر است. همچنین در میان مدل‌های بالاتر، سمند دست دوم با کارکرد پایین‌تر با 50 هزار کیلومتر کارکرد به آسانی قابل خرید است. برای خرید سمند دست دوم با بودجه 60 میلیون تومانی می‌توان به سمند LX مدل 92 اشاره کرد که در یک آگهی فروش فقط 34 هزار کیلومتر کارکرد داشته و فروشنده رنگ آن را سرمه‌ای و تمیز و سالم عنوان کرد که تاکنون به آن ضربه شدیدی وارد نشده و بدنه‌ی آن نیز بدون رنگ است.

زانتیا مدل 86 با کارکرد 120 هزار کیلومتر

با بودجه 60 میلیون تومان زانتیا دهه هشتاد نیز گزینه خوبی می‌تواند باشد. اکثر این خودروها دارای کارکرد بالایی بوده که البته در میان آنها گزینه‌های مناسب نیز یافت می‌شود. مثلا یک فروشنده آگهی فروش خودرو زانتیا مدل 86 را با قیمت 55 میلیون تومان درج کرده است که این خودرو در 12 سال عمر خود فقط 120هزار کیلومتر کارکرد داشته که رقم مناسبی محسوب می‌شود، اما همچنان خودرویی با چنین کارکردی هزینه‌های زیادی به همراه دارد. فروشنده اعلام کرده است این خودرو دارای رنگ نقره‌ای بوده و در سطح آن چند لکه رنگ وجود دارد، اما از لحاظ فنی در سلامت است.

تندر 90 تیپ E1 مدل 91

برای تندر 90 در نظر گرفتن بودجه‌ای حدود 60 میلیون تومان مناسب است. هرچند که باید به دنبال مدل‌های قدیمی‌تر از 91 باشید. بهترین گزینه برای خرید تندر 90 با چنین بودجه‌ای یک آگهی خودرو تندر 90 مدل 91 است که طی 7 سال اخیر حدود 100 هزار کیلومتر کارکرد داشته و کارکرد نسبتا بالای نیز محسوب می‌شود. همچنین فروشنده گفته است این خودرو دارای بدنه دور رنگ است، اما از لحاظ فنی در سلامت کامل قرار داشته و دارای معاینه فنی برتر است. شیشه‌های عقب خودرو برقی بوده و باتری آن به تازگی تعویض شده است. این خودرو با عمر 7 ساله خود فقط یک سال تخفیف بیمه دارد و اعتبار آن رو به پایان است. این فروشنده قیمت آن را 60 میلیون تومان اعلام کرده است.

پژو پارس با کارکرد بالای 80 هزار کیلومتر

اگر خواهان خودرو پژو پارس دست دوم هستید، با بودجه 60 میلیون تومانی می‌توانید به دنبال خودرویی با کارکرد بالای 80 هزار کیلومتر باشید. البته با این بودجه خرید خودرو پژو پارس مدل 94 نیز امکان‌پذیر است. اما اغلب فروشندگان از خودروهای به میزان زیادی کار می‌کشند و بیشتر آنها دارای کارکرد بیش از 90 هزار کیلومتر هستند که نسبت به عمرشان رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود. از این رو با چنین بودجه‌ای می‌توانید به دنبال مدل‌های قدیمی‌تر با کارکرد پایین باشید.

رانا LX مدل 94 با کارکرد 30 هزار کیلومتری

با بودجه 60 میلیون تومانی می‌توانید دنبال خودروهای رانا ال ایکس 96 و 97 باشید، اما خودروهایی با این مدل که در بین آگهی‌های فروش دیده می‌شوند، دارای کارکرد بالا هستند و به همین دلیل بهتر است به دنبال مدل‌های پایین‌تری چون رانا ال ایکس مدل 94 باشید. یکی از فروشندگان رانا ال ایکس مدل 94 اعلام کرده است این خودرو دارای رنگ سفید بوده و قیمت آن 57 میلیون تومان است. این خود در عمر 4 سال خود فقط 30 هزار کیلومتر کارکرد داشته است و مالک آن می‌گوید بدنه آن چند لکه داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید