عارضه‌ای پوستی که دانش‌آموزان را درگیر می‌کند

کدخبر: ۳۱۱۵۶۳
اقتصاد نیوز:یک متخصص پوست، مو و زیبایی درباره مشکلات پوستی که بر اثر کاهش دمای هوا برای دانش‌آموزان به وجود می‌آید توضیح داد.

به گزارش اقتصاد نیوز، الهه لطفی متخصص پوست،مو و زیبایی به باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات عمده دانش آموزان اگزما یا حساسیت‌های شدید پوستی است که با شروع فصل سرما بروز پیدا می‌کند.

او افزود: اگزمایی که بیشتر دانش آموزان درگیر آن می‌شوند، اگزمای آتوپیک است که با خشکی دست نمایان می‌شود.

لطفی ادامه داد: با کاهش دمای هوا پوست به مراتب خشک‌ترمی‌شود و دانش آموزان باید از مایع و صابون دستشویی که مناسب پوست‌شان نیست استفاده نکنند، زیرا بعضی از مایع‌های دستشویی غیراستاندارد بوده و باعث خشکی و گا‌ها اگزما‌های شدید پوستی در دانش آموزان می‌شود.

این متخصص پوست، مو و زیبایی در ادامه بیان کرد: خانواده‌ها باید برای دانش آموز یک صابون استاندارد و کرم مرطوب کننده تهیه کنند تا کودکان کمتر دچار خارش و سوزش‌های پوستی شوند. اگزماهایی به دنبال خشکی پوست و سرمای هوا برای کودکان و یا حتی بزرگسالان پدید آید می تواند عوارض جبران ناپذیری را در سال‌های آینده به همراه داشته باشد.

لطفی در ادامه افزود: بعضی‌ از کودکان‌ با پیشگیری و رعایت قوانین همانند شستن دست‌ها با صابون استاندارد و مرطوب نگه داشتن آن و استفاده از دستکش‌های نخی می‌توانند از اگزما جلوگیری کنند. اما بعضی‌ از افراد متاسفانه نسبت به‌ درمان‌ مقاوم هستند و ممکن‌ است‌ تا زمان‌ بلوغ‌ با این اگزما دست به گریبان باشند.

این متخصص پوست، مو و زیبایی یادآور شد: دانش آموزان و خانواده‌ها باید بدانند تحریک‌ پوست‌ به هر علتی‌ می‌تواند باعث‌ شعله‌ور شدن‌ و یا تشدید اگزما شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید