معرفی بزرگترین تولید کننده‌ زباله‌های پلاستیک جهان

کدخبر: ۳۱۱۷۰۹
​اقتصاد نیوز:مصرف پلاستیک در جهان به اندازه‌ای است که سازمان‌های محیط زیستی درباره آن هشدار می‌دهند، در این میان مصرف بالای نوشابه، کوکاکولا را در صدر تولیدکننده‌های پلاستیک جهان قرار داده است.
معرفی بزرگترین تولید کننده‌ زباله‌های پلاستیک جهان

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، پلاستیک یکی از اصلی‌ترین دستاورهای مخرب بشر برای محیط‌زیست است. پس از آن که در دهه ۵۰ میلادی ساخته  و مورد استفاده قرار گرفت، به تدریج و به دلیل تنوع، گوناگونی و از همه مهم‌تر ارزان و در دسترس بودن به سرعت به عنوان یک محصول صنعتی مهم زندگی انسان را به خودش وابسته کرد.

اما این پلاستیک آسیب‌های جدی و مهمی را زیست طبیعی می‌زند و حالا با فراگیرتر شدن هرچه بیشتر آن در سراسر جهان، بارها و بارها درباره میزان استفاده از آن مخصوصا در شهرها و کشورهای بزرگ هشدار داده می‌شود.

به تازگی یک گروه از ۷۲ هزار داوطلب در ۵۱ کشور خواسته تا زباله‌های پلاستیک را جمع‌آوری کنند و نکته جالب این بوده که ۴۷ درصد از همه این آشغال‌ها با نام‌های تجاری معروف و شناخته بودند.

در این میان کوکاکولا مانند سال قبل در رده اول آلاینده‌های پلاستیکی جهان قرار گرفت و بعد از آن نستله و پیپسی‌کو بودند. در این جمع‌آوری تقیربا ۱۲ هزار محصول کوکاکولا در ۳۷ کشور جهان پیدا شد. البته این رده در کشورهای آمریکایی تفاوتی هم داشت و پس از کوکاکولا، سولوکاپ و استارباکس در جدول قرار گرفته بودند.

این افراد به طور متوسط ۵۹ هزار کیسه پلاستیکی و ۲۹ هزار بطری پلاستیکی پیدا کرده‌اند، با در نظر گرفتن اینکه هر بطری پلاستیک به طور متوسط ۴۵۰ سال زمان می‌برد تا تجزیه شود، جمع‌آوری آن‌ها از محیط زیست ضروری به نظر می‌رسد.

البته در این میان کوکاکولا نسبت به این ماجرا واکنش نشان داده و گفته است که نباید پلاستیک‌های این شرکت در طبیعت رها شوند و برای هر همکاری حاضر هستند.

نکته مهم این است که این میزان حضور کوکالا در جهان به میزان مصرف بیش از اندازه نوشابه مردم در جهان اشاره دارد، با اینکه بارها و بارها نسبت به این محصول ایرادهای جدی وارد شده، اما با توجه به ححجم تبلیغاتی که دارد توانسته محبوبیت زیادی در جهان پیدا کند و اصلا عجیب نیست در چنین شرایطی برای کمک حاضر باشد!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید