اخطار مهم سازمان هواشناسی به مردم

کدخبر: ۳۱۱۸۷۲
اقتصادنیوز: سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای اعلام کرد: پنج شنبه (۲۳ آبان ماه) در غرب گیلان بارش باران حداکثر بین ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر و روز جمعه (۲۴ آبان ماه) در استان‌های گیلان و غرب مازندران حداکثر بین ۶۰ تا ۹۰ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای اعلام کرد: پنج شنبه (۲۳ آبان ماه) در غرب گیلان بارش باران حداکثر بین ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر و روز جمعه (۲۴ آبان ماه) در استان‌های گیلان و غرب مازندران حداکثر بین ۶۰ تا ۹۰ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود. در پی حاکمیت این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و رخداد سیلاب وجود دارد بنابراین مردم هنگام تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها احتیاط لازم را انجام دهند.

این سازمان همچنین با صدور اطلاعیه‌ای با تشریح فعالیت دو سامانه بارشی در کشور آورده است: با آغاز فعالیت سامانه بارشی از فردا (۲۳ آبان ماه) بارش باران، برف، وزش باد شدید و کاهش قابل ملاحظه دما بین ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود بگونه‌ای که فردا برای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران پیش‌بینی می‌شود. جمعه (۲۴ آبان ماه) بارش باران در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استانهای البرز، تهران و شمال و غرب سمنان و برخی مناطق خراسان رضوی رخ خواهد داد.

شنبه (۲۵آبان ماه) در گیلان و مازندران بارش باران و در ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد. بارش باران و برف برای استان‌های اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان و رگبار و رعد و برق برای استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر و فارس قابل پیش‌بینی است.

در روز یکشنبه (۲۶ آبان ماه) در استان گیلان بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و غرب یزد بارش باران و برف رخ می‌دهد. وقوع رگبار و رعد و برق نیز در استان‌های خوزستان، بوشهر و فارس پیش‌بینی می‌شود.

در روز دوشنبه (۲۷ آبان ماه) بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان گیلان و بارش باران و برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان و وقوع رگبار و رعد وبرق در استان‌های خوزستان و بوشهر رخ می‌دهد.

در این شرایط احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب، لغزندگی و مه آلود شدن و اختلال تردد درجاده‌های مرتفع و کوهستانی، وزش تندبادهای لحظه‌ای وجود دارد و انجام اقدامات پیشگیرانه و به کارگیری تمهیدات لازم جهت تامین حامل‌های انرژی توصیه می‌شود.

فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر هفته آینده ادامه خواهد داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید