در ۶ ماهه نخست سال؛

۳۵۶۰ کارت بازرگانی صادر شد

کدخبر: ۳۱۱۹۰۰
اقتصادنیوز : طبق گزارش وزارت صنعت در ۶ ماهه امسال ۳۵۵۸ کارت بازرگانی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۴درصد رشد داشته است.همچنین میزان صدور جواز صنعتی با رشد ۱۸.۲درصدی به ۱۲ هزار و ۷۰۴ مجوز رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازمهر، بر اساس گزارش ارائه شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در شش ماهه اول امسال ۱۲ هزار و ۷۰۴ جواز تاسیس صنعتی صادر شده که با احتساب ۱۰ هزار و ۷۴۵ جواز تاسیس صنعتی در مدت مشابه سال ۱۳۹۷، افزایش ۱۸.۲ درصدی داشته است.

همچنین میزان اشتغال پیش بینی شده برای این جوازها ۲۹۹ هزار و ۹۱۲ نفر بوده که با توجه به پیش بینی اشتغال جوازهای صادره در شش ماهه اول ۱۳۹۷ به میزان ۲۵۹ هزار و ۸۶ نفر، افزایش ۱۵.۸ درصدی داشته است.

افزایش ۸.۵ درصدی صدور پروانه بهره برداری صنعتی

در زمینه صدور پروانه بهره برداری صنعتی نیز در شش ماهه ابتدایی امسال ۲ هزار و ۹۲۶ پروانه صادر شد که با در نظر گرفتن پروانه های بهره برداری صنعتی در مدت مشابه پارسال (۲ هزار و۶۹۸ فقره) با افزایش ۸.۵ درصدی مواجه بوده است.

تعداد گواهی‌های کشف صادر شده در شش ماهه نخست امسال افزایش ۴ درصدی نیز داشته است. در شش ماهه اول امسال ۲۳۶ فقره گواهی کشف صادر شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۲۷ فقره بوده است.

هزینه عملیات اکتشافی برای این گواهی‌های کشف نیز افزایش ۶۹.۳ درصدی داشته است چراکه این هزینه در شش ماهه اول امسال ۵۱۳ میلیارد ریال و در شش ماهه اول پارسال ۳۰۳ میلیارد ریال بوده است.

افزایش ۲.۴ درصدی صدور کارت بازرگانی

در حوزه تجارت خارجی نیز در شش ماهه اول سال ۳ هزار و ۵۵۸ کارت بازرگانی صادر شد که با توجه به صدور ۳ هزار و ۴۷۵ فقره کارت بازرگانی در مدت مشابه سال گذشته، با افزایش ۲.۴ درصدی مواجه بودیم.

در حوزه تجارت الکترونیک نیز تعداد گواهی‌های امضای الکترونیکی صادره با افزایش ۵۷.۷ درصدی روبه رو بوده است. در شش ماهه اول سال ۷۴ هزار و ۵۸۶ گواهی صادر شد که این رقم در مدت مشابه پارسال ۴۷ هزار و ۲۸۲ فقره بوده است.

از سوی دیگر در بخش نرم افزار نیز، صدور پروانه‌های بهره برداری با افزایش ۱۲۰ درصدی و میزان اشتغال پیش بینی شده آن‌ها افزایش ۴۲۱.۱ درصدی داشته است.

بر این اساس در شش ماهه ابتدایی امسال ۱۱ فقره پروانه بهره برداری نرم افزار به پیش بینی اشتغال ۸۶۵ نفر و در شش ماهه ابتدایی سال گذشته ۵ فقره به میزان اشتغال ۱۶۶ نفر صادر شد.

افزایش ۶۰ درصدی جواز تاسیس مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی

همچنین در شش ماهه ابتدایی امسال ۱۵۰ فقره جواز خدمات فنی و مهندسی و در شش ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۳۰ فقره جواز صادر شد که با افزایش ۱۹.۲ درصدی روبه رو بوده است.

از سوی دیگر تعداد جواز تاسیس مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی در شش ماهه اول امسال ۸ فقره و در مدت مشابه پارسال ۵ فقره بوده که افزایش ۶۰ درصدی داشته است.

همچنین در شش ماهه اول امسال ۷۹ پروانه تحقیق و توسعه و در مدت مشابه سال گذشته ۷۱ پروانه صادر شد که از رشد ۱۱.۳ درصدی حکایت دارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید