عرضه اینترنت ماهواره‌ای برای همه

کدخبر: ۳۱۲۲۵۱
​اقتصاد نیوز:اینترنت پر سرعت و ماهواره ای ایلان ماسک تا اوایل تابستان سال آینده به دست نخستین کاربران خواهد رسید. در این ویدیو با ماهیت، نحوه پیاده سازی، مزایا و معایب پروژه استارلینک آشنا می شویم.
عرضه اینترنت ماهواره‌ای برای همه

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، علی رغم گذشت چندین دهه از معرفی شبکه اینترنت هنوز میلیاردها نفر در دنیا به اینترنت دسترسی ندارند. بسیاری از این افراد در مناطق دور افتاده یا صعب العبوری ساکن شده اند که اتصال آنها به شبکه های کابلی یا سلولی پرهزینه، دشوار و گاها ناممکن است. یکی از راه های غلبه بر این مشکل فراهم کردن امکان اتصال عموم افراد به شبکه اینترنت از طریق ماهواره است؛ فرایندی که به خاطر پیچیدگی فنی و هزینه سرسام آور از نظر بسیاری ناممکن بود. با این وجود ایلان ماسک با راه اندازی تسلا، اسپیس ایکس و حتی بورینگ کمپانی، مهارت خود در پیاده سازی پروژه های دشوار را به همگان ثابت کرده است.

ماسک با راه اندازی پروژه استارلینک قصد ارسال دستکم ۱۲ هزار ماهواره به مدار زمین را دارد که با ایجاد شبکه ای عظیم، اینترنت را برای نخستین بار در دسترس همه ساکنان این کره خاکی قرار می دهند. سرعت این شبکه حدود یک گیگابیت برآورد شده و احتمالا درآمدی ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلاری را به جیب اسپیس ایکس واریز می کند. کمپانی فضایی در صورت موفقیت این پروژه به درآمدی سرشار دست می یابد که قرار است صرف مسکونی سازی مریخ شود.

کارشناسان از همین حالا مشکلاتی از قبیل اخلال در رصد آسمان شب، به مخاطره افتادن سلامتی به خاطر امواج ساطع شده از شبکه استارلینک و احتمال برخورد با ماهواره های دیگر را از پیامدهای احتمالی استارلینک عنوان کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید