اظهارات دستیار «مایک پنس» علیه ترامپ در جریان استیضاح

کدخبر: ۳۱۲۳۶۰
اقتصادنیوز؛ «جنیفر ویلیامز» مشاور سیاست خارجی مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا در جلسه محرمانه و پشت درهای بسته کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان، اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی ۲۵ جولای (سوم مرداد) با همتای اوکراینی را «نامناسب» توصیف کرده است.
اظهارات دستیار «مایک پنس» علیه ترامپ در جریان استیضاح

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ طبق متنی که مجلس نمایندگان آمریکا منتشر کرده «جنیفر ویلیامز» مشاور و دستیار «مایک پنس» نفر دوم دولت آمریکا در نشستی که پشت درهای بسته در خصوص تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، از صحبت‌های رئیس‌جمهور این کشور با همتای اوکراینی به شدت انتقاد کرده است.

ترامپ پنس

در حالی که جلسات علنی تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر رسوایی «اوکراین‌گیت» در مجلس نمایندگان این کشور ادامه دارد، مشاور و دستیار مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا که یکی از افراد حاضر در تماس تلفنی جنجالی دونالد ترامپ با همتای اوکراینی خود بوده، در جلسه محرمانه و پشت پرده مجلس نمایندگان این کشور گفت، اظهارات ترامپ، «نامناسب» و «غیرمعمولی» بوده است.

به نوشته «رویترز»، بعد از حضور «جنیفر ویلیامز» مشاور سیاست خارجی مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا در جلسه محرمانه و پشت درهای بسته کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان که در حال تحقیقات درباره استیضاح دونالد ترامپ است، متنی از سخنان ویلیامز در این نشست منتشر شده است.

«جنیفر ویلیامز» مشاور  مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا

مشاور نفر دوم دولت آمریکا در این نشست، اظهارات رئیس‌جمهور این کشور در تماس تلفنی جنجالی ۲۵ جولای (سوم مرداد) با «ولودیمیر زلینسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را «غیرمعمول» و «نامناسب» خوانده است.

پیش از این دموکرات‌ها و رسانه‌های وابسته به مخالفان دونالد ترامپ با استناد به اظهارات یک افشاگر سیا، رئیس‌جمهور آمریکا را به تحت فشار قرار دادن همتای اوکراینی به منظور انجام تحقیقات در این کشور علیه «جو بایدن» رقیب احتمالی دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و «هانتر بایدن» پسر او متهم کرده‌ بودند.

جنیفر ویلیامسون در جلسه محرمانه و غیر علنی تحقیقات استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا در شرایط صورت گرفته که او یکی از افراد حاضر در اتاق محل برقراری تماس تلفنی سوم مرداد ترامپ با زلینسکی بوده است.

مجلس نمایندگان آمریکا متنی از اظهارات «تیم موریسون» دستیار سابق شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور اروپا و روسیه را هم که او نیز در اتاق برقراری تماس تلفنی سوم مرداد حضور داشت، منتشر کرده است.  

موریسون هم در جلسه غیرعلنی و محرمانه مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافت و قرار است هفته آینده او و جنیفر ویلیامسون در جلسه علنی این مجلس برای تحقیقات استیضاح ترامپ حاضر شوند.

موریسون در جلسه غیر علنی به قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا درباره این تماس تلفنی ترامپ با همتای اوکراینی و درخواست او از تحقیقات علیه بایدن‌ها گفته بود: «من اصلا به هیچ وجه با این موضوع که رئیس‌جمهور زلینسکی اجازه دخالت یافتن در امور سیاست ما بیابد، راحت نبودم (با این موضوع مشکل داشتم)».

دستیار سابق شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور اروپا و روسیه، لحن صحبت‌های رئیس‌جمهور اوکراین در تماس تلفنی سوم مردادماه با ترامپ را «بله قربان‌گویانه» و «چاپلوسانه» خوانده است.

موریسون در این جلسه از اظهارنظر درباره اینکه آیا او صحبت‌های ترامپ با زلینسکی در این تماس را «غیرقانونی» یا «نامناسب» می‌داند، اجتناب کرده اما گفته که از نظر او، صحبت‌های رئیس‌جمهور آمریکا در این تماس تلفنی به روابط این کشور با اوکراین آسیب می‌زند.

این عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا همچنین مدعی شد که بعد از انجام این مکالمه تلفنی ترامپ با زلینسکی خبردار شده که آمریکا کمک نظامی خود به اوکراین را به انجام تحقیقات مد نظر ترامپ مشروط شده است.

دموکرات‌های کنگره آمریکا و رسانه‌های وابسته به مخالفان ترامپ بارها مدعی شده‌اند که رئیس‌جمهور این کشور، کمک نظامی به اوکراین را به انجام تحقیقات علیه جو و هانتر بایدن مشروط کرد اما ترامپ و حامیانش این ادعا را رد کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید